گواهی سپرده+انبار

در جریان معاملات هفته منتهی به ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۱۹۴ گواهی سپرده کالایی به ارزش تقریبی ۲۵۰۸ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال خرید و فروش شد که بیشترین سهم را در ثبت این حجم و ارزش معاملاتی به ترتیب سیمان و زعفران نگین در اختیار داشتند.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت، سیمان با ثبت ۱۳ میلیون و ۴۳۱ هزار گواهی سپرده معامله شده بیشترین حجم معاملات را رقم زد و ارزش ۸۴.۵ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه رقم خورد. دارایی مذکور ۷۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار گواهی سپرده کالایی را از آن خود کرد و باز هم رکورد زد.

در نمادهای معاملاتی زعفران نگین نیز ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۲۰ گواهی سپرده در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش بیش از ۱۲۴۲ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید. به این ترتیب زعفران نگین با کسب نیمی از ارزش کل معاملات صدرنشین بازار شد و مقام نخست را در میان سایر دارایی های پایه به دست آورد. این دارایی پایه همچنین ۲۰ درصد از حجم کل معاملات را نیز در اختیار خود گرفت.

یک میلیون و ۹ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزشی نزدیک به ۱۱۷۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال معامله شد تا این دارایی به ترتیب ۶ و ۴۷ درصد از حجم و ارزش کل معاملات را کسب کرده و مقاوم دوم به لحاظ ارزش و سوم از نظر حجم را از آن خود کند.

معامله گران ۱۰ هزار و ۸۱۳ گواهی سپرده برنج نیز به ارزشی بیش از ۷ میلیارد ریال در بازار مورد دادوستد قرار گرفت.

این گزارش می افزاید، ۱۶۱ گواهی سپرده کشمش، پسته، زیره سبز و نخود نیز در مجموع به ارزش تقریبی ۱۷۰ میلیون ریال معامله شد تا بازار این هفته نیز همچنان در ید قدرت سه دارایی سیمان، زعفران نگین و سکه طلا باقی بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها