گواهی سپرده+انبار

کالاخبر: در معاملات هفته دوم اسفند در بازار گواهی سپرده کالایی، سیمان از نظر حجم معاملات و سکه از نظر ارزش معاملات صدرنشین شدند.

به گزارش « کالاخبر » ، در معاملات بازار مالی بورس کالا در هفته گذشته، تعداد ۱۵ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۸۹۸ گواهی سپرده کالایی به ارزش تقریبی یک هزار و ۵۵۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال مورد معامله گرفت.

بدین ترتیب در هفته منتهی به ۱۳ اسفند، معامله گران در نمادهای گواهی سپرده سیمان، ۱۳ میلیون و ۲۴۲ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا را به فروش رساندند که ارزش آن بالغ بر ۸۲.۴ میلیارد ریال شد. دارایی مذکور با این حجم معاملاتی و کسب سهم ۸۳ درصدی توانست بدون رقیب، عنوان نخست از نظر حجم کل معاملات را به دست آورد.

معامله یک میلیون و ۹۲۴ هزار و ۹۸۳ گواهی سپرده زعفران نگین نیز به ارزش بیش از ۶۵۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال رسید و این دارایی پایه از نظر حجم و ارزش معاملات در مقام دوم جای گرفت.

همچنین تعداد ۶۸۸ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده سکه طلا با ارزش بیش از ۸۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد و ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات در اختیار این دارایی پایه قرار گرفت.

ارزش معامله ۴ هزار و ۴۴۰ گواهی سپرده برنج طارم نیز به محدوده  ۲.۸ میلیارد ریال رسید.

در هفته دوم اسفند همچنین، ۳۷۵ گواهی سپرده کالایی بر پایه ۴ دارایی زیره سبز، پسته فندقی، کشمش و نخود مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن به بیش از ۳۳۵ میلیون ریال رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها