گواهی سپرده

در جریان معاملات هفته منتهی به ۱۶ مهر ماه در بازار مالی بورس کالای ایران یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۳۷۳ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۷۲۸ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و بادامی و برنج طارم دست به دست شد که از نکات قابل توجه معاملات این هفته جابجایی رتبه اول و دوم حجم معاملات بود که زعفران توانست جایگاه نخست را از سکه طلا باز پس گرفته و اول شود.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته ای که گذشت زعفران با ۵۷۰ هزار و ۱۴۸ گواهی سپرده به ارزش ۸۸ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال در جایگاه نخست حجم معاملات ایستاد. حجم و ارزش معاملات زعفران نگین در بورس کالا نسبت به هفته قبل تر رشد بیش از ۱۸ درصدی داشت. 

پس از آن سکه طلا با ۵۳۰ هزار گواهی سپرده به ارزش ۶۳۰ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریالی به لحاظ حجم در جایگاه دوم ایستاد و به این ترتیب زعفران صدر جدول را پس گرفت و مجددا اول شد با این حال هنوز به لحاظ ارزش معاملات پس از سکه طلا قرار دارد.

معامله گران ۳۷ هزار و ۳۴۳ گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش ۴.۵ میلیارد ریالی را برای دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال که با رشد حجم و ارزش معاملات مواجه شده بود، رتبه سوم حجم و ارزش معاملات هفتگی را کسب کند. براساس آمار رشد حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال نسبت به هفته قبل تر ۱۰۴ درصد و رشد ارزش معاملات این دارایی پایه ۱۰۵ درصد بود.

در هفته مورد بررسی ۵ هزار و ۶۴۷ گواهی سپرده برنج طارم نیز درحالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال برای آن ثبت شد.

دادوستد ۱۸۸ گواهی سپرده زیره سبز نیز در بازار مالی بورس کالای ایران ثبت شده که به ارزشی حدود ۱۸۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

۱۰۴۷ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۱.۹ میلیارد ریال برای آن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها