بوکسیت

شرکت ریوتینتو اعلام کرده که علیرغم بهبود شرایط کرونا، این شرکت هنوز با پس‌لرزه‌های کرونا دست به گریبان است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه آلومینیوم، در گزارش سالانه این شرکت آمده است که تولید بوکسیت این شرکت در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱، ۱۳.۱ میلیون تن بوده که نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۶ درصد کاهش داشته است. همچنین تولید آلومینیوم این شرکت در سه‌ماهه پایانی سال گذشته با ۲ درصد کاهش نسبت به سه‌ماهه سوم سال به ۷۵۷ هزار تن رسید.

این شرکت اعلام نموده که تولید شرکت طی سال ۲۰۲۱، ۵۴.۳ میلیون تن بوده که ۳ درصد کمتر از تولید این شرکت در سال ۲۰۲۰ بوده است.

شرکت ریوتینتو آلکان در سال ۲۰۲۱ موفق به تولید ۳.۱۵۱ میلیون تن آلومینیوم شد که ۱ درصد کمتر از سال ۲۰۲۰ بوده است. کاهش ظرفیت تولید در واحد ذوب کیتمت (Kitmat) در بریتیش کلمبیا به‌همراه اعتصابی که از ماه جولای ۲۰۲۱ رخ داد، موجب کاهش تولید فلز آلومینیوم در سه‌ماهه پایانی سال و همچنین کل سال ۲۰۲۱ شد.

طی سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱، تولید آلومینای ریوتینتو به ۱.۹۱ میلیون تن رسید که ۱ درصد کمتر از سه‌ماهه سوم و ۸ درصد کمتر از سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ بوده است. کل تولید آلومینای این شرکت در سال ۲۰۲۱، ۷.۸۹۴ میلیون تن برآورد می‌شود که ۲ درصد کمتر از ۲۰۲۰ بوده است. قطعی برق در واحد تصفیه یاروون (Yarwun) واقع در کوئینزلند استرالیا و واحد تصفیه وادرئول (Vaudreuil) واقع در کبک کانادا، تأثیر بسزایی بر کاهش تولید آلومینا داشته است.

جیکوب استاشولم، مدیر اجرایی شرکت ریوتینتو در این رابطه می‌گوید: "در سال ۲۰۲۱ شرکت ریوتینتو با افزایش تقاضا در بازار مواجه شد اما هنوز وضعیت تولید با توجه به شیوع کرونا و شرایط پساکرونا با چالش مواجه است.

اما علیرغم این مسائل، ما توانستیم چندین پروژه را پیش ببریم که از آن جمله می‌توان به پروژه معادن پیلبارا (Pilbara) اشاره نمود. شایان ذکر است که ما شرایط بازار را شرایطی مثبت می‌بینیم و معتقدیم که در سال ۲۰۲۲ با جهش خوبی مواجه خواهیم شد.

ریوتینتو اظهار داشت که در راستای دکربنیزاسیون محصولات طی زنجیره تولید با چندین پروژه درحال همکاری است.

در ماه نوامبر سال گذشته، شرکت ریوتینتو اعلام نمود که همکاری مشترک ریوتینتو و گروه الیسیس (ELYSIS) در تولید آلومینیوم "سبز" موفقیت‌آمیز بوده است. هدف این‌دو شرکت، تولید آلومینیوم بدون هیچ نوع گاز آلاینده ازطریق سلول‌های خاص بوده است.

شرکت ریوتینتو اظهار داشته که در سال ۲۰۲۲، ۵۷-۵۴ میلیون تن بوکسیت و ۸.۴-۸ میلیون تن آلومینا تولید خواهد کرد.

همچنین این شرکت پیش‌بینی می‌کند که طی سال ۲۰۲۲، ۳.۲-۳.۱ میلیون تن آلومینیوم تولید خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها