زعفران

در معاملات بازار مشتقه بورس کالا، زعفران نگین با سهم ۹۵ درصدی در حجم و ۹۷ درصدی در ارزش معاملات، صدرنشین این بازار در هفته دوم اسفند بود.

به گزارش « کالاخبر »، معامله گران در بازار مشتقه بورس کالا تعداد ۹۱ هزار و ۶۴۳ قرارداد آتی را به ارزش بیش از ۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال در هفته منتهی به ۱۳ اسفند منعقد کردند.

زعفران نگین با ثبت ۸۹ هزار و ۲۱۳ قرارداد آتی به ارزش ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال صدرنشین و این تعداد قرارداد برای تحویل در سه سررسید اسفند  ۱۴۰۰ و اردیبهشت و تیر ۱۴۰۱ منعقد شد. این دارایی پایه به ترتیب ۹۵ و ۹۷ درصد از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده در این هفته را به خود اختصاص داد.

ثبت انعقاد ۱۹۷۴ قرارداد آتی صندوق طلا برای سه سررسید فروردین، خرداد و مرداد سال آینده نیز ارزش ۱۷۲.۸ میلیارد ریال را در پی داشت. قراردادهای آتی صندوق طلا نیز به ترتیب با ثبت سهم ۵ و ۲ درصدی از حجم و ارزش کل معاملات جایگاه دوم را کسب کرد.

۴۵۶ قرارداد آتی نقره نیز برای دو دوره تحویل فروردین و خرداد سال آینده در حالی منعقد شد که ارزش آن به بیش از ۸.۹ میلیارد ریال رسید و مقام سوم معاملات را از آن خود کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها