• ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
  • کد خبر: 71940
طلا

قیمت هر اونس طلا که روز دوشنبه به بالاترین رقم یک سال و نیم گذشته یعنی ۲۰۰۲ دلار و ۴۰ سنت رسیده بود، امروز با ۰.۶۲ درصد کاهش به ۱۹۸۵ دلار و ۷۵ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم چند ماه اخیر تثبیت شده است قیمت طلا روز سه شنبه کاهش داشت و از رقم ۲۰۰۰ دلار فاصله گرفت.

قیمت هر اونس طلا که روز دوشنبه به بالاترین رقم یک سال و نیم گذشته یعنی ۲۰۰۲ دلار و ۴۰ سنت رسیده بود، امروز با ۰.۶۲ درصد کاهش به ۱۹۸۵ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با۰.۲۸ درصد کاهش به ۱۹۹۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۰۶۲.۷ تن رسید که بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۱ تاکنون بود.

قیمت فلز پالادیوم هم امروز ۰.۳ درصد افزایش داشت و به رقم ۳۰۰۵ دلار و ۶۳ سنت رسید اما از بالاترین رقم تاریخی خود که دیروز به ثبت رسیده بود (۳۴۴۰ دلار و ۷۶ سنت) فاصله گرفت. روسیه تامین کننده ۴۰ درصد پالادیوم جهان است که در صنعت تولید خودروهای کم آلاینده استفاده فراوانی دارد.

از ابتدای امسال تاکنون و به دنبال وضع تحریم های غرب علیه روسیه که موجب کمبود عرضه این فلز گرانبها شده قیمت پالادیوم ۸۰ درصد جهش داشته است.

روسیه هشدار داده در صورتی که غرب خرید نفت از این کشور را متوقف کند ممکن است قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه برسد و مسکو نیز ممکن است خط لوله اصلی انتقال گاز به آلمان را ببندد.

شاخص ارزش دلار روز دوشنبه به بالاترین رقم ۲۱ ماه گذشته رسید و موجب کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها