• ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 71668
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۱۹۳۶ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین ادامه دارد و ارزش دلار تقویت شده است قیمت طلا روز جمعه اندکی کاهش داشت، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم های چند ماه گذشته باقی ماند. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۱۹۳۶ دلار و ۶۱ سنت رسید.

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۹۳۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. در همین حال قیمت فلز پالادیوم نیز که در صنعت خودروسازی مصرف بالایی دارد با نیم درصد رشد به ۲۵۹۳ دلار و ۲۸ سنت رسید.

روسیه تامین کننده ۴۰ درصد پالادیوم جهان است. ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «با توجه به کمبود و جهش قیمتی که در قیمت خودروها شاهد هستیم و همچنین اختلال های به وجود آمده در عرضه رشد قیمت قابل توجه پالادیوم چندان تعجب آور نیست.»

به گفته اسپیواک، جنگ در اوکراین و تحریم هایی که از سوی کشورهای غربی بر روسیه تحمیل شده سبب کاهش قابل توجه دسترسی به پالادیوم تولیدی روسیه شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی روز سه شنبه به بالاترین رقم ۲۰ ماه گذشته رسید و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سرمایه گذاران اکنون منتظر سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در کنگره هستند تا سرنخ های جدیدی از افزایش نرخ بهره به دست بیاورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها