• ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 73026
پالادیوم

بهای فلز پالادیوم به دلیل نگرانی‌های مجدد در مورد عرضه پس از آن که تجارت این فلز از پالایشگاه‌های روسیه در لندن به علت تنش میان مسکو و اوکراین به حالت تعلیق درآمد، ۱۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از رویترز، فلز گرانبها پالادیوم که توسط خودروسازان در مبدل‌های کاتالیزوری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود، پس از اعلام بازار پلاتین و پالادیوم لندن، ۷.۸ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود از ۲۵ مارس رسید.

سوکی کوپر، تحلیلگر موسسه استاندارد چارترد اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از عرضه اولیه پالادیوم از روسیه سرچشمه می‌گیرد و حدود ۱.۸ میلیون اونس تولید اولیه ممکن است برای باقی مانده سال در خطر باشد و تعلیق می‌تواند کمبود عرضه را تشدید کند.

پالادیوم به ۲۴۰۸ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت که در مسیر رسیدن به اولین افزایش هفتگی خود در پنج ماه گذشته بود. این فلز در هفتم مارس به دلیل نگرانی‌ها در مورد عرضه از سوی تولیدکننده بزرگ روسیه، به بالاترین حد خود یعنی ۳۴۴۰ دلار و ۷۶ سنت افزایش یافت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda گفت: عدم اطمینان در مورد اینکه فدرال رزرو پس از افزایش نرخ بهره چه خواهد کرد، جریانات را به سمت طلا هدایت می‌کند. در حالی که طلا در درگیری‌های جهانی و افزایش تورم به عنوان دارایی پناهگاه در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها