• ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
  • کد خبر: 72008
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۲۰۵۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که آمریکا و انگلیس اعلام کرده اند خرید نفت از مسکو را متوقف می کنند و در شرایطی که سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از احتمال تشدید جنگ اوکراین به سرمایه گذاری در بازار طلا روی آورده اند، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۲۰۵۶ دلار و ۵۰ سنت رسید. این رقم با بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ بازار طلا در اوت ۲۰۲۰ یعنی ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت فاصله چندانی ندارد. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۱.۰۴ درصد افزایش به ۲۰۶۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

در همین حال نگرانی ها از کاهش عرضه پالادیوم روسیه به دلیل تحریم های غرب سبب شده تا قیمت این فلز گرانبها در نزدیکی بالاترین رقم های تاریخی خود باقی بماند. به گفته اوله هانسن تحلیلگر ساکسوبانک، در صورتی که بازار با کمبود پالادیوم مواجه شود، خودروسازان برای حفظ تولید خود حاضر خواهند بود هر قیمتی برای خرید این فلز پرداخت کنند. پالادیوم در ساخت خودروهای سازگار با محیط زیست استفاده بالایی دارد و قیمت آن از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در موسسه های ریج در این باره گفت: «بالا رفتن قیمت های انرژی، غلات و فلزات پایه موجب شده تا فشارهای تورمی به شدت افزایش یابد و همین عامل به رشد قیمت طلا کمک کند.»

وی افزود: «به علاوه، با توجه به افت شاخص ها در بازارهای بورس ما شاهد هجوم سرمایه گذاران به بازار طلا برای سرمایه گذاری امن هستیم.»

بالا رفتن قیمت نفت و تشدید جنگ اوکراین سبب شده تا در هفته های اخیر اشتها برای خرید دارایی های پرریسک به شدت کاهش یابد.

طلا که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲ درصد افزایش قیمت داشته در هنگام بروز تنش های ژئوپلتیک و افزایش تورم به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها