طلا

درپی افزایش قیمت طلا و رسیدن به سقف دو هزار دلاری، پیش‌بینی قیمت طلا در میان‌مدت و بلندمدت بالا گرفته، به‌طوری‌که مراجع تخصصی این بازار از رسیدن قیمت هر اونس طلا در آینده نزدیک تا ۲ هزار و ۸۰۰ دلار خبر می دهند.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، «گلدمن ساکس» در پیش‌بینی اخیر خود، متوسط قیمت هر اونس طلا در سه ماه آینده را برابر با ۲ هزار و ۲۰۰ دلار اعلام کرد و ادامه داد: «در مطالعات گذشته متوسط قیمت هر اونس طلا در سه ماه آینده برابر با هزار و ۹۵۰ دلار پیش‌بینی شده بود، ولی با توجه به درگیری‌های روسیه و اوکراین، تحریم اقتصادی غرب علیه روسیه و درنهایت افزایش قیمت انرژی در بازار جهانی، انتظار می‌رود قیمت طلا با سرعت در بازار افزایش یابد.»

طلا، چشم انتظار قیمت ۲۵۰۰ دلاری

در گزارش تازه این مرکز مطالعاتی متوسط قیمت هر اونس طلا در شش ماه آینده برابر با ۲ هزار و ۵۰۰ دلار اعلام و افزوده‌شده، انتظار می‌رود متوسط قیمت هر اونس طلا ظرف یک سال آینده نیز برابر با ۲ هزار و ۵۰۰ دلار باشد. این در حالی است در مطالعه قبلی این مرکز متوسط قیمت هر اونس طلا برای شش ماه آینده برابر با ۲ هزار و ۵۰ دلار و متوسط قیمت در یک سال آتی برابر با ۲ هزار و ۱۵۰ دلار پیش‌بینی شده بود.

پیش‌بینی کیتکو از بازار

اما وب‌سایت «کیتکو» پیش‌بینی‌های دیگری را برای بازار طلا ارائه داده است. این وب‌سایت تخصصی بازار طلا بر این باور است که افزایش کنونی قیمت طلا موقتی است، ولی بدون شک تا انتهای سال جاری متوسط قیمت هر اونس طلا در بازار به بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ دلار می‌رسد.

البته اگر تنش‌های روسیه و اوکراین بالا بگیرد، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یابد یا نرخ تورم در دنیا با سرعت بالاتری رشد کند، شاهد رسیدن قیمت هر اونس طلا به مرز ۲ هزار و ۸۰۰ دلار خواهیم بود. بااین‌حال این قیمت در اواسط سال ۲۰۲۳ محقق می‌شود.

کیتکو اصلی‌ترین نگرانی این روزهای بازار طلا را افزایش قیمت انرژی عنوان کرده است زیرا باعث تشدید تورم و ایجاد رکود تورمی در اقتصاد دنیا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها