بورس کالا

در هفته نخست کاری امسال 13.6 میلیون قرارداد گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از 80 میلیارد تومان معامله شد.

به گزارش کالاخبر ، در نخستین هفته کاری سال ۱۴۰۱ در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۱۳ میلیون و ۶۸۶ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش بالغ بر ۸۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان دادوستد شد و سیمان با ۱۲.۳ میلیون گواهی سپرده معامله شده و سهم ۹۰ درصدی را از حجم کل معاملات را توانست از آن خود کند.

در هفته ای که گذشت تعداد ۱۲ میلیون و ۳۴۶ هزار ورقه بهادار مبتنی بر سیمان به ارزش بیش از ۷ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان معامله شد تا دارایی پایه مذکور از نظر حجم از سایر دارایی های پایه پیشی گرفته و صدر جدول را به دست آورد.

یک میلیون و ۲۵ هزار و ۶۸۷ گواهی سپرده زعفران نگین نیز به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومانی در حالی خرید و فروش شد که این دارایی پایه از نظر حجم دوم شد، اما به لحاظ ارزش، جایگاه نخست معاملات را کسب کرد. این دارایی ۷ درصد حجم معاملات و ۴۵ درصد ارزش کل معاملات این هفته را رقم زد.

۲۷۳ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز در این هفته مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن نزدیک ۳۳ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومانی بود. در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده سکه طلا ۴۲ درصد از ارزش کل معاملات هفتگی به ثبت رسید و با این عملکرد، سکه مقام سوم معاملات را از نظر این متغیر به دست آورد.

حجم معاملات گواهی سپرده شیشه نیز به ۳۳ هزار و ۶۰۰ ورقه بهادار مبتنی بر این کالا رسید و ارزش آن از ۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان فراتر رفت.

۳۸۸۹ گواهی سپرده برنج طارم و ۳۳۸۱ گواهی سپرده زیره سبز در مجموع به ارزش بیش از ۵۷۸ میلیون تومان میان معامله گران دست به دست شد.

معامله گران همچنین تعداد ۲۴۳ گواهی سپرده نخود، کشمش و پسته را نیز خریدند که در مجموع ارزش بیش از ۹ میلیون تومان را به دنبال داشت.

گزارش های هفتگی در هفته نخست کاری فروردین در بورس کالا را از دست ندهید:

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها