بانک جهانی

کالاخبر: بانک جهانی در گزارش ماهانه خود تغییر قیمت منابع انرژی در ماه‌های اخیر را بررسی کرده است. طبق این گزارش قیمت تمام منابع انرژی در ماه مارس نسبت به ماه‌های قبل از آن رشد کرده است. به‌طوری‌که علاوه بر نفت و گاز، به‌عنوان اصلی‌ترین منابع انرژی، قیمت زغال‌سنگ نیز جهش قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

به گزارش اختصاصی « کالاخبر »، متوسط قیمت هر بشکه نفت خام در فصل اول سال جاری برابر با ۹۶.۶ دلار بود و متوسط قیمت هر میلیون بی تی یو گاز طبیعی به ۳۲.۶۳ دلار رسید.

رشد ۲۰ درصدی بهای نفت خام

طبق گزارش بانک جهانی، متوسط قیمت هر بشکه نفت در ماه مارس سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۱۲.۴ دلار بود که نسبت به ماه قبل از آن بالغ‌بر ۱۹ دلار افزایش داشت. در ماه فوریه سال جاری متوسط قیمت هر بشکه نفت معادل ۹۳.۵ دلار و در ماه ژانویه برابر با ۸۳.۹ دلار بود. آمارها نشان می‌دهد متوسط قیمت هر بشکه نفت در ماه مارس نسبت به ماه قبل از آن ۲۰ درصد و نسبت به ماه ژانویه ۳۴ درصد افزایش یافت.

قیمت گاز نسبت به ۲۰۱۰ دو برابر شد

این گزارش نشان می‌دهد، در سومین ماه سال جاری قیمت هر میلیون بی تی یو گاز طبیعی برابر با ۴۲.۳۹ دلار بود که نسبت به ماه قبل از آن بالغ‌بر ۱۵ دلار افزایش یافت. در فوریه امسال هر میلیون بی تی یو گاز طبیعی ارزشی معادل ۲۷.۲۳ دلار داشت. شاخص قیمت گاز طبیعی هم اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. در ماه فوریه سال جاری شاخص قیمت گاز طبیعی برابر با ۲۷۳.۱ بود. این شاخص نسبت به سال ۲۰۱۰ است به این معنا که تغییر قیمت در مقایسه با سال ۲۰۱۰ مقایسه می‌شود. در ماه فوریه شاخص قیمت گاز طبیعی برابر با ۱۹۷.۵ بود. شاخص قیمت گاز طبیعی در فصل اول سال جاری برابر با ۲۲۲.۵ بود به این معنا که قیمت گاز نسبت به سال ۲۰۱۰ بیش از دو برابر شده است.

افزایش ۱۰۰ دلاری قیمت زغال‌سنگ

همچنین متوسط قیمت هر تن زغال‌سنگ تولیدشده در افریقای جنوبی در ماه مارس امسال برابر با ۲۹۴.۴ دلار بود که نسبت به ماه قبل از آن حدود ۱۰۰ دلار رشد کرد. متوسط قیمت هر تن زغال‌سنگ تولید شده در افریقای جنوبی در فصل اول امسال برابر با ۲۱۹.۸ دلار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها