زغال سنگ

در پنجمین مرحله از بسته های تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه مقرر شد واردات زغال سنگ از روسیه ممنوع اعلام شده و کلیه کشورهای عضو ملزم به رعایت قوانین موجود شدند.

تاثیر بسته پنجم تحریم های اروپا بر یک چهارم کل صادرات زغال سنگ روسیه

به گزارش « کالاخبر » به نقل از آرتان پرس، کمیسیون اروپا در ۸ آوریل اعلام کرد شورای اروپا با تصویب بسته پنجم تحریم ها علیه روسیه از جمله ممنوعیت واردات زغال سنگ موافقت کرده است.

 ممنوعیت زغال سنگ یکی از شش عنصر بسته تحریمی است و برای همه انواع زغال سنگ روسیه، یعنی زغال سنگ متالورژی و حرارتی اعمال خواهد شد.

 اتحادیه اروپا گفت این ممنوعیت بر یک چهارم کل صادرات زغال سنگ روسیه تأثیر می گذارد و حدود ۸ میلیارد یورو (۸.۷ میلیارد دلار) در سال از درآمد روسیه کاهش می یابد.

 لازم به ذکر است اتحادیه اروپا سالانه حدود ۵۰ میلیون تن زغال سنگ روسیه، عمدتاً زغال سنگ حرارتی با کیفیت خوب برای تولید برق و همچنین مقداری زغال سنگ کک و آنتراسیت وارد می کند.

 از آنجایی که زغال سنگ روسیه کیفیت خوبی دارد (خاکستر کم و گوگرد کم)، بنابراین برخی مصالحه ها باید توسط خریداران زغال سنگ انجام شود.

جریان جهانی زغال سنگ با فواصل حمل و نقل طولانی تر، تغییر خواهد کرد. در نتیجه هند و دیگران برای پرداخت قیمت‌های بالاتر با مشکل مواجه خواهند شد. در حال حاضر کارخانه های ساحلی در هند و صافی در مراکش قادر به تامین زغال سنگ نیستند و این نتیجه خوبی نیست.

بریتانیا هم به وابستگی به زغال سنگ، نفت و گاز روسیه پایان می دهد

 علاوه بر اتحادیه اروپا، گروه هفت کشور یا G۷ اعلام کردند که همه آنها برای لغو تدریجی و ممنوعیت واردات زغال سنگ روسیه با هم خواهند بود. بریتانیا هم قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ به تمام وابستگی به زغال سنگ و نفت روسیه و واردات گاز پایان دهد.

 ژاپن نیز واردات زغال سنگ را به صورت مرحله ای کاهش خواهد داد و به دنبال یافتن سریعترین راه حل جایگزین است.

 کولمار شرکت روسی با مستقر کردن تجهیزات خود در یاکوتیا در شرق روسیه، به منطقه آسیا و اقیانوسیه خدمات می دهد. علاوه بر قراردادهای بلندمدت با چین، این شرکت یک سری آزمایشی را به مالزی تحویل داده است و در حال بررسی تجارت با اندونزی و کره جنوبی است.

در سال جاری Kolmar ۷.۸ میلیون تن تولید کنسانتره زغال سنگ کک را هدف قرار داده است و تولید آن طبق برنامه پیش می رود. با این حال، به دلیل تحریم های اعمال شده علیه روسیه، این شرکت با مشکلاتی در زمینه تامین تجهیزات معدنی مواجه است.

 حدود ۹۰ درصد از تجهیزات Kolmar در خارج از کشور تامین می شود در حالی که ماشین آلات اتحادیه اروپا، آمریکایی و ژاپنی در دسترس نیست. Kolmar در حال بررسی گزینه خرید تجهیزات معدن از چین است و به دنبال سفارش ماشین های تونل زنی است.

 قراردادهای بلندمدت با کارخانه‌های فولادی در چین باعث تضعیف تأثیر تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بر این شرکت می شود. به همین علت باید تامین کنندگان را تغییر دهند.

 علی رغم تحریم ها، به دلیل فروش روسیه به آسیا و اقیانوسیه، استخراج معادن تحت تأثیر قرار نگرفته زیرا چین ۸۰ درصد زغال سنگ Kolmar را وارد می کند (۱۰ درصد به ژاپن و ۱۰ درصد به فولادسازان داخلی اختصاص دارد).

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها