• ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
  • کد خبر: 71034
اوکراین+روسیه

کارشناسان بر این باورند در صورتی که آمریکا  و اتحادیه اروپا به دلیل درگیری روسیه با اوکراین تحریم‌های گسترده ای علیه روسیه اتخاذ کنند عرضه کامودیتی هایی چون زغال سنگ، گندله سنگ آهن و فولاد نیمه نهایی و همچنین فلزات حساس به قیمت انرژی، بیشترین چالش را خواهند داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایفنا، تجارت روسیه معمولاً در طول تحریم‌های گذشته خوب بوده، اما آن تحریم‌ها بسیار هدفمند بوده و اغلب بر روی افراد و شرکت‌های خاص متمرکز بوده اند. این بار، اقداماتی جهانی در سراسر اروپا یا به رهبری سازمان ملل هم در حال بررسی است و  چالش جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

روسیه به بازارهای کامودیتی متعددی عرضه دارد، اما معمولاً ۵ درصد یا کمتر از تولید یا تجارت فلزات اساسی و عناصر کمیاب را در سطح دنیا به خود اختصاص می دهد. این سهم در مقایسه با بیش از ۱۵ درصد از تجارت زغال سنگ متالورژی و حرارتی است. با توجه به سهم روسیه در بازارهای جهانی فلزات و مواد معدنی، کامودیتی های فله بیشترین خطر را خواهند داشت.

ممنوعیت گسترده اتحادیه اروپا برای واردات زغال سنگ روسیه بعید به نظر می رسد، اما اگر اجرا شود، به حفره بزرگی در عرضه زغال سنگ اتحادیه اروپا منجر می شود، زیرا صادرات زغال سنگ حرارتی آمریکا و کلمبیا برای پر کردن این شکاف کافی نیست.

یکی دیگر از نگرانی های اصلی ناشی از این درگیری، احتمال افزایش قیمت برق و انرژی است، زیرا تمام فعالیت های صنعتی در اروپا تحت تأثیر قیمت بالاتر برق قرار می گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها