کرونا + اقتصاد

ساکنان شانگهای پرجمعیت ترین شهر چین به دلیل شیوع گسترده کرونا با مشکل تامین مواد غذایی و نیازهای اولیه روبه رو هستند و این نگرانی وجود دارد که شهرهای بیشتری در این کشور به وضعیت مشابه دچار شوند.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از ایرنا، شانگهای تقریبا ۲۵ هزار مورد ابتلا به کووید – ۱۹ را در روز یکشنبه گزارش داد.

خیابان های این مرکز مالی ۲۶ میلیون نفری چین در وضعیت قرنطینه است و تنها کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی و افرادی با مجوز خاص اجازه تردد در خیابان ها را دارند.

موارد ابتلا به کرونا در شانگهای در مقایسه با برخی شهرهای مختلف جهان، رقم پایینی است اما با بدترین وضعیت شیوع کووید در چین از زمان شیوع ویروس در شهر ووهان در سال ۲۰۱۹ دست به گریبان است.

این شهر به بستر راهبرد چین تبدیل شده که درصدد آزمایش، ردیابی و قرنطینه مرکزی همه افراد مبتلا به کووید – ۱۹ است تا ریشه گسترش ویروس را بخشکاند.

محدودیت های اعمال شده در شهر شانگهای، تامین مواد غذایی و نیازهای دیگر را با مشکل روبه رو کرده است. بسیاری از سوپرمارکت ها تعطیل شده اند و دسترسی به مراقبت های پزشکی نیز از جمله موارد نگران کننده است.

دولت چین ۳۸ هزار نیروی کمکی از ۱۵ استان دیگر را برای کمک به انجام آزمایش‌های تشخیص و انتقال مبتلایان به مراکز قرنطینه به شانگهای اعزام کرده است.  

مقررات منع رفت و آمد در شانگهای چنان سخت‌گیرانه است که شهروندان حتی برای تهیه مواد غذایی یا هواخوری و ورزش نیز اجازه ندارند از  منازل خود خارج شوند.

در همین حال، شهروندان چند شهر چینی در شبکه های اجتماعی نسبت به احتمال اعمال قرنطینه در شهرهای خود ابراز نگرانی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها