• ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
  • کد خبر: 73142
گندم+آرد

وزارت کشاورزی روسیه برای اولین بار مالیات بر صادرات گندم را تا بیش از ۱۰۰ دلار در هر تن بالا برده و ۱۰۱.۴ دلار اعلام کرده است.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت کشاورزی روسیه در روز جمعه اعلام کرد مالیات بر صادرات گندم از سیزدهم تا نوزدهم آوریل تا ۱۰۱.۴ دلار در هر تن افزایش می‌یابد.

این اولین‌بار است که روسیه عوارض صادرات گندم را تا بیش‌از ۱۰۰ دلار بالا می‌برد. این مالیات طی ۴ هفته گذشته روبه‌افزایش بوده‌است، درحالی‌که قبل‌از آن ۹ هفته رو به کاهش بود.

وزارت کشاورزی روسیه همچنین مالیات بر صادرات جو و ذرت را هم به‌ترتیب تا ۷۵.۴ و ۷۰.۶ دلار در هر تن بالا برده‌است.

طبق گفته‌ الکساندر کوربات، نایب‌رییس اتحادیه غلات روسیه، عوارض صادرات غلات احتمالاً بازهم افزایش خواهد یافت.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفاکس گفت:«خطرات ژئوپلیتیکی و شرایط نامساعد محصولات کشاورزی زمستانه در آمریکا باعث این افزایش قیمت بوده‌است. با وجود این‌که به‌نظر می‌رسد شرایط رو به بهبود است و قیمت‌ها به‌تدریج کاهش پیدا می‌کنند، اما نباید انتظار کاهش سریع قیمت‌ها را داشته باشیم و به‌تدریج به قیمت ۴۰۰ دلار در هر تن برای صادرات نزدیک می‌شویم. بنابراین طبیعی است که عوارض به‌طرز قابل‌توجهی بالاتر از سطح فعلی باشد».

قیمت گندم در ماه گذشته میلادی در بحبوحه ترس از اختلال در عرضه غلات به‌خاطر حمله روسیه به اوکراین به بالاترین رقم طی چند سال گذشته رسید. روسیه و اوکراین هر دو از عرضه‌کنندگان اصلی گندم در دنیا هستند و ۳۰ درصد از صادرات جهانی را برعهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها