• ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
  • کد خبر: 72313
گندم

وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد صادرات گندم این کشور در سال زراعی که به تازگی پایان یافته ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از خبرگزاری تسنیم، طبق گزارش وزارت کشاورزی روسیه در روز دوشنبه، این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده گندم دنیا ۲۳ میلیون تن از این محصول را از آغاز سال زراعی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ که از ژوئیه ۲۰۲۱ تا دهم مارس ادامه داشته، صادر کرده‌است. این رقم ۳۰.۹ درصد پائین‌تر از صادرات این کشور در همین دوره در فصل گذشته‌است.

کل صادرات غلات روسیه کاهش یافته‌است. صادرات جو ۳۴.۷ درصد پایین آمده و به ۲.۹ میلیون تن رسیده‌است و صادرات ذرت تا ۱.۸ میلیون تن کاهش‌یافته است، یعنی یک سقوط ۲۱.۷ درصدی.

قیمت گندم طی روزهای اخیر به‌خاطر نگرانی در مورد کمبود عرضه به‌دنبال بحران اوکراین به بالاترین رکورد رسیده‌است. روسیه و اوکراین ۳۰ درصد صادرات گندم دنیا را برعهده دارند.  

تحلیلگران هشدار داده‌اند درگیری بین این دو کشور دنیا را در آستانه یک بحران غذایی قرار داده‌است. طبق گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در این ماه، تعداد افرادی که در آستانه قحطی و گرسنگی قرار گرفته‌اند تا ۴۴ میلیون نفر بالا رفته‌است. این رقم در ۲۰۱۹ برابر با ۲۷ میلیون نفر بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها