روغن پالم

اندونزی اعلام کرد صادرات روغن پالم را با هدف اطمینان از دسترسی آسان مردم کشور به محصولات غذایی با قیمت مناسب ممنوع می‌کند.

به گزارش  کالاخبر به نقل از تسنیم، اندونزی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پالم دنیا اعلام کرد قصد دارد صادرات این روغن نباتی پرکاربرد را ممنوع کند. این اقدام قیمت جهانی مواد غذایی را بیش‌از پیش افزایش می‌دهد.

توقف صادرات این روغن خوراکی و مواد اولیه آن که کاربرد زیادی در محصولات مختلف از کیک‌ها گرفته تا وسایل آرایشی دارد، می‌تواند هزینه تولیدکنندگان مواد غذایی در سراسر جهان را بالا برده و دولت‌ها را مجبور کند بین استفاده از روغن‌های نباتی در غذاها یا به‌عنوان بایوفیول (سوخت زیستی) یکی را انتخاب کنند. اندونزی بیش‌از نیمی از عرضه روغن پالم دنیا را در اختیار دارد.

جوکو ویدودو، رییس‌جمهور اندونزی اعلام کرد هدف از ممنوعیت صادرات روغن پالم اطمینان از دسترسی آسان مردم کشورش به محصولات غذایی با قیمت مناسب است.

اما این تصمیم می‌تواند به مصرف‌کنندگان در هند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خریداران مواد غذایی در سراسر دنیا آسیب برساند.

قیمت روغن‌های نباتی با انتشار این خبر که احتمالاً از ۲۸ آوریل اجرایی می‌شود، افزایش‌یافته است. روغن سویا دومین روغن نباتی پرکاربرد در دنیا ۴.۵ درصد افزایش قیمت داشته و به ۸۳ دلار و ۲۱ سنت در هر پوند رسیده‌است.

قیمت جهانی روغن پالم خام که از آن در صنایع غذایی استفاده می‌شود، در سال جاری میلادی و در بحبوحه بالا رفتن تقاضا و کاهش تولید از سوی اندونزی و مالزی و همچنین محدودیت موقت صادرات آن توسط اندونزی در ماه ژانویه تا بالاترین رقم افزایش‌یافته است.

بازار روغن‌های خوراکی در سراسر دنیا به‌دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین و توقف صادرات روغن آفتابگردان از این منطقه مختل شده‌است.

دریای سیاه ۷۶ درصد از صادرات روغن آفتاب‌گردان را در اختیار دارد و صادرات در این منطقه به‌شدت تحت تاثیر جنگ اوکراین قرار گرفته‌است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها