گندم

صادرات کالاهای اساسی و مواد غذایی برزیل به کشورهای عربی با افزایش ذخیره مواد غذایی توسط واردکنندگان افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر به نقل از تسنیم، بر اساس بیانیه‌ای که اتاق بازرگانی اعراب و برزیل منتشر کرده، صادرات برزیل به ۲۲ کشور عضو اتحادیه کشورهای عربی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ در بحبوحه جهش قیمت کالاهای کشاورزی و تمایل به ذخیره‌سازی مواد غذایی افزایش یافت.

در بیانیه اتاق بازرگانی اعراب و برزیل آمده است که مجموع صادرات برزیل به این گروه در این دوره به ۳.۸۶ میلیارد دلار رسیده است که تقریباً ۳۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

این بیانیه با اشاره به روسیه و اوکراین به عنوان دو تأمین‌کننده عمده محصولات مانند گندم و روغن آفتابگردان اشاره کرد که افزایش فروش به کشورهای عربی همچنین نشان‌دهنده کاهش مشارکت روسیه و اوکراین در تجارت جهانی غلات و کود است.

سنگ‌آهن که بیشتر فروش برزیل به کشورهای عربی را تشکیل می‌دهد، در سه‌ماهه اول به ۶۹۰.۲۹ میلیون دلار رسید که ۱۲.۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، تقاضای شدید برای محصولات غذایی به نفع صادرکنندگان برزیلی بود که درآمد بادآورده‌ای داشتند.

فروش گوشت مرغ تقریباً ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۵۹۱ میلیون دلار رسید، در حالی که فروش شکر تقریباً ۲۰ درصد افزایش یافت و به ۵۸۸.۸ میلیون دلار در سه ماه اول سال رسید.

فروش محصولات سویا ۱۲۲.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۱۸ میلیون دلار رسید، در حالی که صادرات گندم به ۲۸۵.۸۶ میلیون دلار رسید که جهش ۴۳۸.۰۶ درصدی را نشان داد. (بیش از ۵ برابر شده است.)

بر اساس این داده‌ها، برزیل همچنین فروش ذرت و گوشت گاو منجمد را به ترتیب ۲۷.۲۱ درصد و ۱۶۵.۷۳ درصد به کشورهای عربی افزایش داده است.

اتاق بازرگانی عرب برزیل گفته که کشورهای خارج از جهان عرب مایلند تأمین مواد غذایی را تضمین کنند که این یک موهبت برای صادرکنندگان مواد غذایی برزیل است.

با این حال، اتاق ابراز نگرانی کرد که کاهش احتمالی واردات کود از روسیه و بلاروس، تحت تأثیر تحریم‌های غرب، می‌تواند بر محصول غلات ۲۰۲۲/۲۰۲۳ برزیل تأثیر منفی بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها