طیب نیا

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: بورس کالا دستاوردی ارزنده برای صنایع کشور است که توسعه بیشتر آن، رابطه برد-برد میان تولیدکننده و مصرف کننده را به شکل پایدار تامین می کند.

به گزارش کالاخبر ، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در نخستین همایش برترین های بورس کالا با اشاره به اهداف راه اندازی بورس‌های کالایی گفت: بورس فلزات از زمان راه اندازی با هدف نزدیک شدن تولیدکننده و مصرف کننده و حذف واسطه ها روی کار آمد و بعد از آن بورس کالا شکل گرفت و باید تلاش کرد این دستاورد ارزنده برای صنایع، توسعه بیشتری پیدا کند تا رابطه برد-برد میان تولیدکننده و مصرف کننده پایدار باشد. 

طیب ‌نیا افزود: به دنبال سیاست‌های دولت مبنی بر تکیه بر ظرفیت های بورس کالا در تعادل بخشی به بازارها، سیاست فولاد مبارکه نیز افزایش عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و پوشش کل تقاضا حتی از طریق واردات است تا قیمت‌های منطقی و تعادل را در بازار شاهد باشیم.

طیب نیا با بیان اینکه ورق فولادی، کالایی است که با کمبود آن در بازار مواجه هستیم، اظهار کرد: با این وجود با تدابیری که در بستر بورس کالا اتخاذ شد، این بازار بدون ایجاد التهاب پیش رفت و تعادل مناسبی پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ارزش بازار فولاد مبارکه اظهار کرد: ارزش بازار فولاد مبارکه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان (همت) است و دومین شرکت بورسی شناخته می شود. بازدهی سهام فولاد مبارکه و بازارهای موازی نشان می دهد در بیش از یک دهه اخیر در بلند مدت بازده آن بیش از بازارهای موازی نظیر مسکن، سکه و ارز بوده است. 

مدیرعامل فولاد مبارکه رشد این بازدهی را مرهون سودآوری این شرکت و شرکت های مشابه دانست و تصریح کرد: متاسفانه می بینیم همواره این مجموعه ها مورد انتقاد قرار می گیرند.

طیب نیا یادآور شد: عوامل مختلفی در اقتصاد و صنعت دخیل هستند و دغدغه شرکت های بزرگ تحریم های خارجی نیست چون توانسته ایم مشکلات بیرونی به ویژه در امر صادرات و تامین تجهیزات و قطعات را حل کنیم اما دغدغه جدی مدل اجرای سیاست ها در بازار داخل است که اگر به صورت کارشناسی دنبال نشود، ثبات اقتصادی را بر هم می زند. لذا درخواست ما از مسئولان و سیاست گذاران، مقررات‌زدایی، هدایتگری و تنظیم‌گری است. همچنین درخواست ما این است که ارکان اقتصاد را به نوعی هدایت کنند که با تصمیمهای متعارض مواجه نشویم، چرا که فرآیند تولید شرکت ها را با چالش مواجه می‌کند.

طیب نیا در پایان گفت: به عقیده بنده باید با تصمیمهای هماهنگ در تصمیم گیری ها مواجه باشیم و تصمیمها با درنگ بیشتر و لحاظ تبعات آن برای شرکت ها و بنگاه ها اتخاذ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها