آمونیاک

شرکت بزرگ کود شیمیایی هلند در پی افزایش وارات آمونیاک اروپا، ظرفیت پایانه واردات آمونیاک در بندر روتردام هلند را تا سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش می‌دهد.

به گزارش کالاخبر به نقل از نیپنا، شرکت اوسی‌آی اعلام کرد که در نظر دارد ظرفیت پایانه دریافت آمونیاک خود در بندر روتردام را تا سال ۲۰۲۳ میلادی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال برساند.

شرکت اوسی‌آی گفت: مرحله نخست سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

براساس اعلام این شرکت، این اقدام توسعه‌ای در واکنش به افزایش شدید واردات آمونیاک به اروپا انجام می‌شود زیرا بعضی از تولیدکنندگان داخلی آمونیاک به‌دلیل قیمت بالای گاز طبیعی مقدار کمتری تولید کردند.

گاز طبیعی خوارک اصلی برای تولید آمونیاک است. در ۱۲ ماه گذشته، چند تولیدکننده اروپایی به‌دلیل غیراقتصادی بودن تولید، فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

برای مرحله دوم توسعه، شرکت اوسی‌آی یک بسته مهندسی پایه برای ساخت یک مخزن آمونیاک جدید در مقیاس جهانی در پایانه روتردام را تکمیل کرده است که همراه با افزایش مقیاس در زیرساخت اسکله، امکان افزایش بالقوه واردات آمونیاک را فراهم می‌کند.

آلارد کاستلین، مدیرعامل بندر روتردام، در این باره گفت: این اقدام اوسی‌آی به قطب کلیدی پتروشیمی آمستردام-روتردام-آنتورپ (ARA) کمک می‌کند تا به قطب لجستیکی سبزتر بدل شود.

بندر روتردام قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ میلادی انتشار کربن را به صفر برساند، این هدف نه تنها به صنعت در بندر روتردام بلکه به کشتیرانی هم مربوط می شود.

کاستلیند تصریح کرد: آمونیاک نه تنها یک حامل هیدوژن و یک ماده اولیه برای صنایع شیمیایی است، بلکه یک سوخت تجدیدپذیر مهم برای بخش کشتیرانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها