گاز طبیعی

بانک سرمایه گذاری آلمان از آماده شدن شرکت‌های شیمیایی آلمان برای افزایش قیمت گاز طبیعی به‌دلیل احتمال کاهش عرضه از سوی روسیه خبر داد.

به گزارش کالاخبر به نقل از نیپنا، بادر بانک آلمان اعلام کرد پس از اعلام طرح اضطراری دولت فدرال به‌دلیل احتمال کاهش عرضه گاز، شرکت‌های شیمیایی این کشور برای افزایش قیمت‌های گاز طبیعی آماده می‌شوند.

با این حال، تحلیلگران سهام این بانک یقین دارند که این بخش می‌تواند افزایش هزینه‌ها را به مشتریان اضافه کند.

دولت آلمان اعلام کرد که در حال اجرای فاز ۲ طرح اضطراری گاز طبیعی خود است.

این اقدام پس از آغاز تنش‌های میان روسیه، بزرگترین تأمین‌کننده گاز آلمان و اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه صورت گرفت. اگرچه صادرات گاز روسیه به آلمان همچنان در جریان است اما دولت این کشور قصد دارد پیش از اقدام تلافی‌جویانه احتمالی روسیه، اقتصاد را در حالت آماده‌باش قرار دهد. اقدام تلافی‌جویانه از سوی روسیه می‌تواند سبب کاهش یا توقف عرضه گاز شود.

به گفته تحلیلگران، اعلام طرح اضطراری قاعدتا این امکان را به دولت می‌دهد که به تأمین‌کنندگان گاز اجازه بدهد تا با فسخ قراردادهای موجود، به‌عنوان‌مثال با شرکت‌های شیمیایی آلمان، به‌سرعت قیمت‌ها را افزایش دهند.

بادر بانک آلمان در ماه مه اعلام کرد که تحریم کامل گاز طبیعی روسیه می‌تواند برای شرکت‌های شیمیایی آلمان بین ۲.۶ تا ۷.۹ میلیارد یورو هزینه بیشتر انرژی تحمیل کند.

این بانک آلمانی روز جمعه اعلام کرد که تولیدکنندگان بزرگ پتروشیمی و کودهای شیمیایی آلمان مانند ب‌آاس‌اف (BASF)، ایوونیک (Evonik)، کی‌اس (K+S)، کووسترو (Covestro) و واکر شیمی (Wacker Chemie) بیش از همه در کوتاه‌مدت تحت‌تأثیر افزایش قیمت‌های گاز قرار می‌گیرند.

شرکت اوونیک به ما اعلام کرد که این شرکت در حال سرمایه‌گذاری در چندین نیروگاه است تا نیروگاه‌های چرخه ترکیبی (حرارتی – گازی) خود را برای مصرف نفت یا ال‌پی‌جی [گاز مایع نفتی] آماده کند. این شرکت سرمایه‌گذاری به‌نسبت کمی حدود ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون یورو در هر نیروگاه کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها