شیمیایی

بحران انرژی در اروپا و وابستگی شدید صنایع شیمیایی آلمان به گاز روسیه موجب کاهش تولیدات محصولات شیمیایی و افزایش واردات آن در ماه‌های اخیر شده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، براساس اعلام بلومبرگ، افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی برای تولیدات غول‌های صنعتی آلمان نظیر شرکت شیمیایی BASF (یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی در جهان) دردسرساز شده است.

از این رو آلمان به طور روز افزون محصولات حیاتی شیمیایی‌اش را از خارج وارد می‌کند. به طوری که حجم واردات مواد شیمیایی آلمان در سال جاری تقریبا دو برابر شده است. در همین حال، تولید مواد شیمیایی داخلی به شدت کاهش یافته است زیرا تولیدکنندگان به دلیل هزینه‌های بالای گاز، تولید خود را کاهش داده‌اند.

جایگزین شدن واردات مواد شیمیایی به جای تولید در آلمان با افزایش هزینه‌های انرژی (شاخص میانگین متحرک سه ماهه حجم واردات و تولید مواد شیمیایی . آگوست ۱۰۰ = ۲۰۱۸)

بزرگترین تولیدکننده مواد شیمیایی آلمان (BASF)، در ماه ژوئیه گفت که به جای تولید آمونیاک، خرید آمونیاک را برای کاهش مصرف گاز در کارخانه لودویگشافن خود آغاز کرده است. در همین حال، شرکت ملی نفت ابوظبی اولین محموله آمونیاک کم کربن خود را در ماه جاری به آلمان ارسال کرد.

این امر بر عمق بحران انرژی در آلمان به علت وابستگی شدیدش به گاز روسیه تاکید می‌کند. به گفته اولیور راکائو، اقتصاددان در نهاد آکسفورد اکونومیکس «ما شاهد جایگزینی معنادار واردات محصولات انرژی بر و گاز بر خواهیم بود. موضوعی که به احتمال زیاد در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد»

منبع: مقاله‌ای از سایت بلومبرگ تحت عنوان «آلمان با افزایش هزینه‌های بحران انرژی، واردات مواد شیمیایی را افزایش می‌دهد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها