تالار بورس کالا

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۱۷ تیر با ثبت معامله بیش از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار اوراق مبتنی بر کالا به ارزش نزدیک به ۵۳۷ میلیارد تومان، افزایش ۳.۲ درصدی را در ارزش تجربه کرد.

به گزارش کالاخبر ، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۱۷ تیر به ۳۰ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۴۶ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۵۳۶ میلیارد و ۹۰۶ میلیون تومان رسید که اگرچه نسبت به هفته منتهی به ۱۰ تیر به لحاظ حجم کاهش اندکی را نشان داد اما به لحاظ ارزش افزایش ۳.۲ درصدی را به ثبت رساند (ارزش معاملات هفته منتهی به ۱۰ تیر بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان و حجم معاملات گواهی سپرده ۳۵ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۵۴۵ ورقه بهادار مبتنی بر کالا گزارش شد).

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، یک میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۲۷۲ میلیارد تومان صدرنشین شد و از نظر ارزش معاملات در جایگاه نخست و از نظر حجم معاملات پس از سیمان و زعفران در جایگاه سوم ایستاد.

عنوان برتر معاملات هفته قبل به لحاظ حجم همچون هفته های گذشته به سیمان با ثبت معامله ۲۳ میلیون و ۶۶۹ هزار گواهی سپرده، تعلق گرفت و ارزش معاملات این دارایی به بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان رسید.

در هفته گذشته همچنین، ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۴۴۶ گواهی سپرده زعفران نگین نیز به ارزش بیش از ۱۸۴ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت که این دارایی پایه رتبه دوم در هر دو آیتم حجم و ارزش حجم و ارزش را از آن خود کرد.

ارزش معامله ۵۸۳ هزار و ۷۸۵ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۶۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی مقام سوم را بعد از سکه طلا و زعفران به نام خود کند.

در نماد معاملاتی برنج طارم نیز ۶ هزار و ۹۸۹ گواهی سپرده میان معامله گران دست به دست شد و ارزش تقریبی ۵۶۳ میلیون تومان را در پی داشت.

در هفته قبل و بر پایه ۲ دارایی پسته و زیره نیز در مجموع ۱۲۶ گواهی سپرده معامله شد و ارزش ۱۹.۵ میلیون تومانرا رقم زد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها