سنگ آهن

قیمت سنگ آهن در بازار وارداتی چین روز گذشته بالا رفت که به دلیل کاهش محدودیت های قرنطینه ای کالاهای وارداتی به چین و عدم ثبت موارد جدید ابتلا در پکن و شانگهای بود که جو بازار فلزات را مثبت کرد و قیمت ها را بالا برد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، شاخص قیمت موسسه پلاتس با ۵.۴ دلار رشد به ۱۲۵ دلار در هر تن خشک سی اف آر رسید. رشد قیمت بیلت در چین هم به رونق بازار سنگ آهن و افزایش امیدواری ها کمک نمود.

در بورس سنگاپور قیمت ۴.۱ درصد بالا رفته ۱۲۴.۸ دلار در هر تن شنیده شد. در بورس دالیان نیز قرارداد سپتامبر سنگ آهن ۶.۳ درصد بالا رفته ۱۲۰.۹۹ دلار در هر تن شنیده شد.

چین زمان قرنطینه مسافران ورودی به کشور را به نصف کاهش داد و یکی از سخت‌گیرانه‌ترین محدودیت‌های کرونایی دنیا را کم کرد که از سال ۲۰۲۰ سفرهای داخل و خارج از کشور را متوقف کرده و فعالیت اقتصادی را کند کرد.

پکن و شانگهای روز سه‌شنبه هیچ مورد ابتلای جدیدی گزارش نکردند. این اولین باری است که هر دو شهر به طور همزمان از اواخر فوریه پس از ماه‌ها مبارزه با کرونا، وضعیت خود را در حال پاک گزارش کردند. قیمت محصولات فولادی نیز افزایش یافت.

حال که محدودیت های کرونایی رو به اتمام است باید دید بسته های محرک اقتصادی چقدر با جدیت اعلام و اجرا می شوند فعلا که هیچ زمان بندی مشخصی اعلام نشده است. از طرفی مسئله کنترل تولید فولاد برای کاهش آلاینده ها نیز فعالان بازار سنگ آهن چین را نگران کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها