سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز یکشنبه به رقم ۱۵هزار و ۷۷۸ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات شنبه این هفته رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۱۱ هزار و ۸۲۴ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در روز رونق معاملات اختیار خرید سکه طلا و رکورد شکنی این بازار با انعقاد ۲هزار و ۲۸۹ قرارداد، بازار آتی سکه نیز با روند افزایشی قیمت و حجم معاملات رو به رو شد که کارشناسان عامل اصلی آن را افزایش بهای دلار عنوان می کنند.

به این ترتیب روز یکشنبه بازار آتی سکه به نوسان های مثبت دلار واکنش نشان داد و قیمت ها در این روز در هر پنج سررسید بازار آتی با روند افزایشی رو به رو شدند.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش ۰/۹۷ درصدی به قیمت یک میلیون ۱۶۵ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان معامله شد و ۰/۹۵ درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت ۰/۹۷ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۹۳هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۹ درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش ۰/۹۸ درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۲۹ هزار تومان معامله شد.

در بازار نقدی چه گذشت؟

روز یکشنبه در بازار سکه نیز قیمت‌ها همسو با رشد قیمت دلار افزایشی شدند. به این ترتیب، سکه تمام بهار آزادی از کانال یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان عبور کرد و با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت یک‌میلیون و ۱۶۶ هزار تومان رسید. فلز گرانبهای داخلی در اولین روز هفته نیز تحت‌تاثیر رشد بهای دلار یک کانال قیمتی بالا رفته و از سطح یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان عبور کرده بود.

طی این روز نیم سکه نیز با رشد ۵ هزار تومانی ۶۱۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین ربع سکه با ۴ هزار تومان رشد ۳۲۶ هزار تومان، سکه گرمی با ۲ هزار تومان افزایش ۲۰۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۳۹۶ تومان افزایش ۱۱۳ هزار و ۷۹۴ تومان داد و ستد می‌شود.

بازار گواهی سپرده سکه طلا

همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۳۶سکه به ارزش ۴۲۱میلیون ریال رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها