بحران انرژی

بحران انرژی در اتحادیه اروپا به ابعاد وخیم تری رسیده و فولادسازان آن از سیاست گذاران خواسته اند تا اقدامات اضطراری اتخاذ کنند.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، یوروفر در بیانیه مطبوعاتی اخیر خود اظهار داشت که اقدامات متعارف تجاری و سیاست انرژی به وضوح کافی نیست و به طور جدی بخش هایی حیاتی را که چارچوب اصلی زنجیره ارزش اقتصاد اتحادیه اروپا هستند، در معرض خطر قرار می دهد.

قیمت فعلی گاز و برق، تدوام تولید فولاد در اروپا را تهدید می‌کند، در حالی که تولیدکنندگان کشورهای ثالثی که مشمول چنین محدودیت‌هایی نیستند یا دولت‌های آن‌ها اقدام مشابهی در برابر تجاوز روسیه انجام نداده، با صادرات گسترده به اتحادیه اروپا با قیمت‌های بالا از این موقعیت به خوبی بهره برده اند.

افزایش قیمت انرژی به تورم ناشی از جنگ اوکراین در سراسر اروپا دامن زده است. بانک ها نیز برای مهار افزایش قیمت ها، نرخ بهره را افزایش می دهند. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش داده و انتظار می رود بالاتر هم برود زیرا تورم بسیار بالا باقی مانده و احتمالا برای مدت طولانی بالاتر از هدف باقی خواهد ماند.

قیمت‌های بالای انرژی فولادسازان اروپایی را واداشته تولید را کاهش دهند و این وضعیت حداقل تا میان مدت باقی می ماند. بسیاری احساس می‌کنند که ممکن است تا ماه مارس سال آینده شرایط بهتر نشود. طبق گزارش یوروفر، تقاضای فولاد اروپا نیز در سال ۲۰۲۲ به روند رکود خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها