image.png

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، دو ملک شهرداری تهران روز ۲۳ شهریور ماه در بازار املاک و مستغلات این بورس عرضه می شود تا طبق گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاملات املاک نیز زیر چتر شفافیت بازار سرمایه انجام شده و مسیر تجارت و توزیع از رانت پاک شود.

به گزارش کالاخبر ، تاریخ عرضه املاک شهرداری تهران در بازار املاک و مستغلات بورس کالا مشخص شد. براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، دو ملک شهرداری تهران در قالب آپارتمان‌های غیرنوساز مسکونی در تاریخ ۲۳ شهریور عرضه می‌شود.

قیمت پایه واحد آپارتمانی مسکونی ۱۰۵ متر مربع (واقع در تهران، سعادت آباد) با قیمت پایه ۹.۱ میلیارد تومان و قیمت واحد آپارتمانی مسکونی ۱۶۸ مترمربع (واقع در تهران، سعادت آباد) ۱۶.۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

در جزییات دو واحد آپارتمانی عرضه شده شهرداری تهران آمده است:

۱. یک واحد آپارتمان مسکونی به کد نوسازی ۰۱-۰۱۴-۵۴۷۳۱ و مساحت اعیان ۱۰۵،۳۵ متر مربع. واقع در تهران (سعادت آباد، خیابان ششم شرقی، پلاک۷، مجتمع مسکونی اوپال، سمت شمالغربی، طبقه یک، واحد۳). 

۲. یک واحد آپارتمان مسکونی به کد نوسازی ۱۵-۰۱۴-۵۴۷۳۱ و مساحت اعیان ۱۶۸،۴۶ متر مربع. واقع در تهران (سعادت آباد، خیابان ششم شرقی- پلاک ۷، مجتمع مسکونی اوپال، سمت جنوب شرقی، طبقه چهارم، واحد ۱۳). 

زمان و مکان نقل و انتقال سند: تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ در دفتر اسناد رسمی شماره ۶۶۲ به نشانی تهران، بزرگراه حقانی غرب.

شرایط و مهلت بازدید: در روزهای کاری پس از انتشار اطلاعیه عرضه تا تاریخ عرضه، متقاضیان از شنبه تا چهارشنبه با شماره ۰۹۱۰۹۰۰۰۳۲۱ با هماهنگی آقای سید محسن قدسی تماس حاصل کنند.

محل امضا مبایعه نامه: تهران، خیابان فیاض بخش، نبش خیابان وحدت اسلامی، سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، معاونت حقوقی.

  • خریدار می تواند به جای ارائه چک، مطالبات قطعی از شهرداری تهران (ثبت شده قبل از تاریخ عرضه) را مستندا به حواله های صادره توسط اداره کل امور مالی و اموال شهرداری تهران ارائه کند.
  • مهلت واریز بخش نقدی ۵ روز کاری پس از تاریخ انجام معامله. مشخصات مستحدثات ابنیه و تاسیسات و مهلت و نحوه تقسیط و وثایق مورد نیاز مطابق فایل پیوست.
  • رعایت مفاد اعلامی در فایل پیوست الزامی است.

برنامه عرضه دو ملک شهرداری تهران برای  نخستین بار در بورس کالا

در همین رابطه معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هم با اشاره به برنامه های مدیریت شهری در راستای فعالیت در بورس کالا به خبرگزاری مهر گفت: ما توانستیم برای نخستین بار دو ملک از املاک شهرداری تهران را در بورس کالا پذیرش کنیم که در اواخر شهریور امسال عرضه میشود.

ابوالفضل فلاح با اعلام این مطلب گفت: کاهش بهای تمام شده در روند فروش املاک، شفاف سازی و سالم سازی، تقویت بازار تقاضا و مولد سازی دارایی‌های شهرداری تهران از جمله مهم‌ترین اهداف این اقدام است.

وی با تاکید این نکته که این رویکرد مورد توجه شهردار تهران قرار گرفته است، اظهار کرد: با پذیرش املاک در بورس‌کالا، این اطمینان حاصل می‌شود که فروش و واگذاری این املاک در آینده و انتقال قطعی آن با مشکلی مواجه نخواهد شد.

فلاح ادامه داد: همچنین در این زمینه شفافیتی که در مسیر پذیرش و عرضه در بورس‌کالا وجود دارد، سبب استقبال مردم از این عرضه‌ها خواهد شد.

معاون شهردار تهران افزود: در گذشته شهرداری تهران به املاک خود تکیه می‌کرد، به شکلی که یا از آنها به عنوان تهاتر استفاده و یا این املاک فروخته می‌شدند، اما در حال حاضر با عرضه املاک در بورس کالا، این املاک به صورت شفاف‌تر می‌توانند تبدیل به نقد یا تهاتر شوند.

‌موشن گرافی | چگونه از بورس کالا ملک بخریم؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها