• ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
  • کد خبر: 79136

بازار فلزات اساسی سقوط کرده و نگرانی هایی در مورد چشم انداز تقاضا وجود دارد زیرا با توجه به بحران انرژی اروپا، سیاست های پولی سخت گیرانه تر فدرال رزرو و استراتژی کووید صفر چین به نظر می رسد رشد اقتصاد جهانی تضعیف شود. مس طولانی‌ترین روند نزولی از بحران مالی سال ۲۰۰۸ را تجربه می کند.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، این تا حدودی با خطرات عرضه جبران می‌شود، زیرا ذخایر بورس کم است و بسیاری از کارخانه‌های ذوب اروپایی در تنگنای برق دچار مشکل شده‌اند.

طبل جنگ طلبانه بانک های مرکزی که موجب افزایش ارزش دلار شد، همچنان به فشار بیشتر بر کالاها ادامه خواهد داد. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، بار دیگر بر لزوم افزایش نرخ معیار آمریکا به بالای ۴ درصد تا اوایل سال آینده تاکید کرد و گفت که کاهش در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی نمی کند.

نگرانی در مورد تقاضا بیشتر از چالش های ادامه دار در سمت عرضه است. شیلی که بیش از یک چهارم مس استخراج شده در جهان را به خود اختصاص می دهد، کاهش ۸.۶ درصدی تولید در ماه جولای را نسبت به سال قبل گزارش داد. در چین، قرنطینه دو ماهه شانگهای در اوایل سال جاری همچنان در اقتصاد موج می زند و کسب و کارها با بهبودی کند و تقاضای متوقف شده دست و پنجه نرم می کنند.

مس در بورس فلزات لندن تا ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر با ۱.۵ درصد کاهش به ۷۶۸۲ دلار در هر تن رسید. آلومینیوم ۲.۵ درصد کاهش یافت در حالی که قلع تا ۸.۹ درصد افت کرد.

روی به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا برای فلزی که بیشتر برای گالوانیزه کردن فولاد استفاده می شود، تا ۶.۸ درصد کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها