ناصر امانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، عرضه دو فقره از املاک و مستغلات شهرداری تهران در بورس کالا را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام هم به نفع شهر و هم به نفع شهرداری است.

به گزارش کالاخبر ، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه عرضه املاک و مستغلات شهرداری تهران در بورس کالا اقدام بسیار خوبی بوده است، اظهار کرد: هرچند بنا به دلایلی این اقدام کمی با تاخیر انجام شد اما اتفاق خوبی است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید اینکه عرضه املاک در بورس کالا، شفافیت در عملکرد شهرداری را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: عرضه در بورس کالا مشکلاتی را که در پی عرضه املاک به شکل غیرنقد و از طریق کارگزاران انجام می‌شد را برطرف می‌کند.

وی با اعلام اینکه این دو ملک که در بورس کالا عرضه شده‌اند، مشکلی ندارد و اسناد آنها قطعی شده است، یادآور شد: یکی از مشکلات املاک شهرداری تهران، اسناد آنهاست. مشکل اسناد این دو ملکی که از طریق بورس کالا عرضه شدند، برطرف شده و اگر کسی از این طریق، املاک را خریداری کند دیگر مشکلی ندارد و به راحتی می تواند سند را به نام خود ثبت و یا به به دیگران منتقل کند.

امانی با تأکید اینکه عرضه املاک در بورس کالا محاسن زیادی دارد، تصریح کرد: هرچند عرضه هنوز به شکل انبوه نیست اما شروع خوبی است و امیدواریم توسعه پیدا کند و از این پس املاک شهرداری از طریق بورس کالا عرضه شود.

وی به زمینه‌های متعدد شهرداری تهران برای عرضه در بورس کالا اشاره کرد و افزود: شهرداری می‌تواند اموال منقول و غیرمنقول خود را از این طریق به فروش برساند. اموال شهرداری قابلیت عرضه در بورس کالا را دارد البته شاید نوع آن با املاک متفاوت باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده مواردی که شهرداری برای عرضه در بورس کالا روی آن حساب کرده، املاک اعم از اعیان و عرصه است که هر دو قابل عرضه هستند، گفت: علت اینکه عرضه املاک شهرداری در بورس کالا، مدت زمان زیادی به طول انجامید، مشکلاتی بود که املاک با آن روبه‌رو بودند. اگر مشکلات دیگر املاک نیز برطرف شود، می‌توان به راحتی آن را در بورس کالا عرضه کرد. در مجموع می‌توان گفت این اقدام هم به نفع شهر و هم به نفع شهرداری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها