آمونیاک

قطر انرژی از ساخت بزرگترین کارخانه تولید آمونیاک آبی جهان (Blue Ammonia) در این کشور حاشیه خیلج فارس خبر داد.

به گزارش کالاخبر به نقل از نیپنا، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر اعلام کرد که شرکت قطر انرژی بزرگترین کارخانه آمونیاک آبی جهان را خواهد ساخت و انتظار می‌رود این طرح در سه ماه نخست سال ۲۰۲۶ میلادی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن به بهره‌برداری برسد.

آمونیاک آبی به روشی مشابه آمونیاک معمولی تولید می شود، اما محصول جانبی آن کربن را می‌گیرد و ذخیره می‌کند، در حالی که آمونیاک سبز با استفاده از هیدروژن و انرژی‌های تجدید پذیر تولید می‌شود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده ازسوی شرکت صنایع قطر، شرکت تابعه قطر انرژی، هزینه (پروژه آمونیاک۷) حدود یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلار است.

وزیر انرژی قطر اعلام کرد که این تأسیسات سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن دی‌اکسید کربن را از طریق فرآیند تولید جذب و جدا می‌کند.

کعبی گفت: ما شاهد افزایش تمایل به مضرف آمونیاک به‌عنوان سوخت هستیم که ناشی از نیاز به کاهش انتشار دی‌اکسید کربن در اکوسیستم انرژی است.

آمونیاک بیشتر از هیدروژن تولید شده از گاز طبیعی و نیتروژن از هوا تولید می‌شود و هنگام سوختن دی‌اکسید کربن منتشر نمی‌کند.آمونیاک بیشتر به‌عنوان ماده خام برای کود و مواد شیمیایی مصرف می‌شود، اما برای سوخت کم‌کربن در نیروگاه‌ها نیز قابل استفاده است.

شرکت‌های Thyssenkrupp و Consolidated Contractors از پیمانکاران طرح ساخت کارخانه تولید آمونیاک آبی قطر انرژی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها