قرارداد آتی

در بازار قراردادهای آتی در هفته دوم مهر نزدیک ۴۶ هزار قرارداد به ارزش ۲۸۹ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شد. سهم زعفران از حجم قراردادهای آتی، نزدیک ۳۰ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل از آن، رشد ۳۴ درصدی در حجم قرارداد و ۷۱ درصدی در ارزش معاملات را مشاهده کرد.

به گزارش کالاخبر ، در هفته منتهی به ۱۵ مهر، ۴۵ هزار و ۸۹۸ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۲۸۹ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان در بازار مشتقه دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته ای که سپری شد متعلق به زعفران با ۲۹ هزار و ۹۷۷ قرارداد به ارزش نزدیک ۱۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای سه موعد تحویلی آبان، دی و اسفند سال ۱۴۰۱ بود. البته زعفران به لحاظ ارزش بعد از صندوق طلا جای گرفته است.

برای صندوق طلا نیز ۱۳ هزار و ۷۲ قرارداد به ارزش بیش از ۱۵۲ میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان در سه موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۱ در هفته منتهی به ۱۵ مهر دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن ۲ هزار و ۸۴۹ قرارداد به ارزش ۵ میلیارد و ۲۳ میلیون تومان در دو موعد تحویلی مهر و آذر ۱۴۰۱ روبه رو بود.

از لحاظ حجم، زعفران با سهم ۶۵ درصدی بیشترین سهم را از کیک معاملات قراردادهای آتی در اختیار داشت اما از لحاظ ارزش صندوق طلا با سهم ۵۳ درصدی سهم بیش‌تری نسبت به زعفران و نقره در معاملات آتی داشت.

۴۶ هزار قرارداد آتی دست به دست شد/ رشد ۳۴ درصدی حجم معاملات

۴۶ هزار قرارداد آتی دست به دست شد/ رشد ۳۴ درصدی حجم معاملات

۴۶ هزار قرارداد آتی دست به دست شد/ رشد ۳۴ درصدی حجم معاملات

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها