آتی

در نیمه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۲۴۹ هزار قرارداد آتی به ارزش ۷.۲ همت در بورس کالا منعقد شد.

به گزارش کالاخبر ، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران در نیمه نخست امسال به ۷۲۶۷ میلیارد تومان نزدیک شد. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی نیز یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۲ قرارداد بود و از این میزان، ۲۵۳ هزار و ۵۲۵ قرارداد به ارزش ۱۳۴۲ میلیارد تومان مربوط به شهریور بود.

بر اساس این گزارش، حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی شهریور نسبت به مرداد با رشد همراه بود.

در جریان معاملات شهریور، تعداد ۲۰۹ هزار و ۲۱۹ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از ۹۳۸ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۸۲ درصدی و ۷۰ درصدی از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده در ماهی که گذشت، توانست مقام نخست معاملات را در حجم و ارزش از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۴ سررسید شهریور، آبان، دی و اسفند ۱۴۰۱ منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۳۷ هزار و ۵۴۵ قرارداد آتی صندوق طلا در ۳ سررسید مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۱ نیز ارزش نزدیک ۳۹۳ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ۱۵ درصد از حجم کل و ۲۹ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و این دارایی پایه رتبه دوم را در هر دو پارامتر حجم و ارزش معاملات ماهانه به دست آورد.

بر این اساس در ۲ سررسید تحویل مهر و آذر امسال نیز ۶ هزار و ۷۶۱ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

تا پایان شهریور و در ۶ ماهه نخست امسال نیز در مجموع ۹۶۵ هزار و ۷۹۲ قرارداد آتی زعفران به ارزش نزدیک ۴.۳ هزار میلیارد تومان (همت) منعقد شد.

همچنین ۲۵۶ هزار و ۸۷۲ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش ۲.۹ هزار میلیارد تومان منعقد شد و معاملات قرارداد آتی نقره نیز به انعقاد ۲۶ هزار و ۷۰۸ قرارداد به ارزش ۵۰ میلیارد تومان منجر شد.

انعقاد ۱.۲ میلیون قرارداد آتی/ ارزش  بازار آتی در بورس کالا به  ۷.۲ همت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها