برنج

بورس کالای ایران از گشایش انبار و نماد معاملاتی شرکت توسعه تجارت برنج مازندران برای انجام معاملات گواهی سپرده برنج سفید فجر بوجار نشده خبر داد. بر این اساس قرار است علاوه بر برنج طارم، برنج فجر نیز در بورس کالا مورد دادوستد قرار گیرد.

به گزارش کالاخبر ، در جدیدترین اطلاعیه مدیریت بازارهای مالی بورس کالای ایران آمده است: انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران فعال شده و با نماد «برنج۰۲۰۳پ۰۲» و «نام :برنج فجر۰۲۰۳تجارت مازندران» آماده پذیرش محصول برنج سفید فجر بوجار نشده از مشتریان است.

زمان گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی مربوط به این انبار نیز روز شنبه ۷ آبان ماه خواهد بود.

محصول تحویلی به انبار باید تولید سال زراعی جاری (۱۴۰۱) و در کیسه‌های پلاستیکی باشد و انباردار، کالای تولیدی سال‌های زراعی گذشته را پذیرش نخواهد کرد.

طبق اطلاعیه مذکور سررسید حداکثر زمان نگهداری کالا تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ بوده و تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روزمعاملاتی نماد ایجاد شده ۲۴ خرداد سال آینده بوده و پس از آن، معاملات نماد برای فرآیند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف می‌شود.

هر گواهی سپرده برنج معادل یک کیلوگرم از این محصول است و جهت تحویل کالا از انبار استان مازندران (شهرستان آمل، کمربندی شرقی، مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران) لازم است حداقل به میزان ۱۰۰ گواهی سپرده کالایی معادل ۱۰۰ کیلوگرم برنج فجر توسط مالک ارائه شود.

اطلاعات مربوط به سفارش‌ها و قیمت‌های معاملاتی در بخش «بورس کالا» قسمت «گواهی سپرده» در سایت www.tsetmc.com برای عموم قابل مشاهده است.

معاملات قبلی برنج در بورس کالا

اسماعیل یزدان پناه، مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج با اشاره اینکه برنج فجر به زودی وارد بورس کالا می‌شود گفته بود: بنا داریم برای حمایت از برنج پُرمحصول، برنج فجر را وارد بورس کالا کنیم.

بورس کالا پیش از این از گشایش انبار و نماد معاملاتی شرکت توسعه تجارت برنج مازندران برای انجام معاملات گواهی سپرده برنج سفید طارم محلی بوجار نشده خبر داده بود. نماد «برنج۰۲۰۴پ۰۱» از ۲۴ مهر گشایش یافت و معاملات در نماد مذکور آغاز شد.

اواسط اسفند سال ۱۳۹۹ بود که نماد معاملاتی برنج طارم مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران درج و معاملات آن در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد.

از ابتدای راه اندازی معاملات گواهی سپرده برنج در بورس کالا تا آخرین سررسید نماد معاملاتی مربوطه ۵۸۶ هزار و ۸۹۸ گواهی به ارزش ۳۴ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت. این میزان گواهی سپرده معادل ۵۸۶ تن برنج است.

https://media.imereport.ir/d/۲۰۲۲/۱۰/۲۶/۰/۳۳۲۵۸.pdf?ts=۱۶۶۶۷۶۱۹۴۶۹۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها