فاطمی امین

وزیر صمت از عرضه ۲ برابری فولاد در بورس کالا در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اصرار وزارت صمت بر این است که همه زنجیره فولاد به بورس کالا بیاید.

به گزارش کالاخبر به نقل از ایرنا، رضا فاطمی امین امروز در نشست هم‌اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: اصرار وزارت صمت بر این است که همه زنجیره فولاد به بورس کالا آمده و به عرضه محصولات خود بپردازند.

وی به قیمت گذاری دستوری خودروها در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد فشار شورای رقابت و الزام قیمت‌گذاری دستوری بودیم که تبعات خوبی به دنبال نداشت و سال گذشته برای نخستین بار از این وضعیت خارج شدیم.

فاطمی امین، حضور انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف در این جلسه را مثبت برشمرد که منجر به فهم مشترک از کل صنعت می‌شود.

وی ادامه داد: مباحثی همچون نقشه راه کلان صنعتی کشور باید در چنین جمع‌هایی که شاهد تنوع رشته فعالیت‌ها هستیم مطرح شود و در این راستا باید برای هر رشته فعالیت یک برنامه مشخص و دقیق با جزئیات داشته باشیم و در غیر این صورت در حد کلی‌گویی و کلی نگری باقی خواهیم ماند.

وزیر صمت در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع ماشین سازی برای این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای نخستین بار معاونت ماشین‌آلات و تجهیزات در وزارتخانه تشکیل شد.

فاطمی امین گفت: در راستای نقشه راه صنعتی، برگزاری جلسات و نشست‌ها با تک‌تک تشکل‌ها آغاز کردیم و در صنعت ماشین‌سازی نیز جلساتی با صنعت تجهیزات پزشکی، راه‌سازی و ماشین‌آلات کشاورزی برگزار شده است.

وی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یادآور شد: بخشی از این ارز مربوط به نهادهای دامی، ذرت، جو و غیره بود، اما بخش دیگری از ارز ۴۲۰۰ تومانی بابت نرخ محاسبه تعرفه واردات مبنای گمرک بود که تورم زیادی ایجاد می‌کرد و در این راستا سود بازرگانی زیر ۳۵ و ۴۰ درصد که در اختیار دولت بود را نصف و برای برخی یک‌چهارم کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هرچند منجر به ایجاد برخی مشکلات شد، اما بحران به وجود نیاورد و این دوران گذار را پشت سر خواهیم گذاشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها