• ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
  • کد خبر: 81018
طلا

شورای جهانی طلا اعلام کرد تورم بالا تقاضای طلا از سوی جمعیت روستایی هند را پایین آورده و باعث کاهش ۲۵ درصدی مصرف طلا در این کشور در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی می‌شود.

به گزارش کالاخبر به نقل از تسنیم، خرید کمتر طلا از سوی دومین مصرف‌کننده بزرگ فلز زرد در دنیا بر قیمت آن که به پایین‌ترین رقم طی ۲ سال گذشته رسیده تاثیر می‌گذارد.

کاهش تقاضا برای واردات طلا کسری تجاری هند را پائین آورده و از ارزش روپیه حمایت می‌کند.

تقاضا برای طلا از سوی جمعیت روستایی هند درحال بهبودی از بحران کرونا بود، اما تورم بالا باعث کاهش این تقاضا شد. تورم سالیانه در هند در ماه سپتامبر بالاتر از ۷ درصد بوده و احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور را افزایش داده‌است.

دوسوم تقاضای طلا در هند معمولاً مربوط به بخش‌های روستایی این کشور می‌شود که از جواهرات به‌عنوان شیوه‌ای سنتی برای پس‌انداز استفاده می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود تقاضای طلا در هند در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی تا حدود ۲۵۰ تن کاهش یابد. این رقم در سال گذشته برابر با ۳۴۳.۹ تن بود. به‌این‌ترتیب، مصرف کل طلا در هند در سال جاری میلادی تا ۷۵۰ تن پایین می‌آید، یعنی ۶ درصد کمتر از ۷۹۷.۳ تن ثبت‌شده در سال گذشته.

شورای جهانی طلا در گزارشی که در روز سه‌شنبه منتشر شد اعلام کرد تقاضای طلا در هند ۱۴ درصد در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت‌به سال گذشته افزایش‌یافته و به ۱۹۱.۷ تن رسیده بود که می‌توان آن را نتیجه فصل جشن‌ها در این کشور و افزایش فروش جواهرات دانست.

قاچاق طلا که طی دو سال گذشته به‌خاطر کاهش پروازهای بین‌المللی پایین آمده بود، در ماه ژوئیه و به‌دنبال افزایش عوارض واردات بر فلزات گران‌بها افزایش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها