قرارداد آتی

در ۷ ماهه ابتدایی امسال بیش از یک میلیون و ۲۴۹ هزار قرارداد آتی به ارزش ۸.۵ همت در بورس کالا منعقد شد که به لحاظ ارزش افزایش ۲۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرد.

به گزارش کالاخبر ، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران تا پایان مهر امسال از ۸.۵ همت (هزار میلیارد تومان) فراتر رفت. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی نیز یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۴۲ قرارداد بود و از این میزان، ۲۴۳ هزار و ۹۷۰ قرارداد به ارزش هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان مربوط به مهر بود.

در جریان معاملات مهر، تعداد ۲۰۰ هزار و ۶۱۲ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش نزدیک ۸۲۶ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۸۲ درصدی و ۶۶ درصدی از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده در ماهی که گذشت، توانست مقام نخست معاملات را در حجم و ارزش از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید آبان، دی و اسفند ۱۴۰۱ منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۳۵ هزار و ۳۶۹ قرارداد آتی صندوق طلا در ۴ سررسید مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ نیز ارزش بیش از ۴۰۸ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ۱۵ درصد از حجم کل و ۳۳ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و این دارایی پایه رتبه دوم را در هر دو پارامتر حجم و ارزش معاملات ماهانه به دست آورد.

بر این اساس در ۳ سررسید تحویل مهر، آذر و دی امسال نیز ۶ هزار و ۷۶۱ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

تا پایان مهر و در ۷ ماهه نخست امسال نیز در مجموع یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۴۰۴ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ۵.۱ هزار میلیارد تومان (همت) منعقد شد.

همچنین ۲۹۲ هزار و ۱۴۱ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش ۳.۳ هزار میلیارد تومان منعقد شد و معاملات قرارداد آتی نقره نیز به انعقاد ۳۴ هزار و ۴۹۷ قرارداد به ارزش ۶۴ میلیارد تومان منجر شد.

انعقاد ۱.۵ میلیون قرارداد آتی/ ارزش بازار آتی در بورس کالا به ۷.۲ همت رسید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها