اختیار آتی

قراردادهای اختیار آتی به دلیل نقدشوندگی بالا و جذابیت آن می‌تواند ابزار مطلوبی در راستای مدیریت ریسک پرتفوی سرمایه‌گذاران باشد. یکی از کارشناسان بازار سرمایه از اهمیت ابزارهای متنوع و متعدد بازار مشتقه کالایی برای کاهش ریسک بازار می‌گوید.

ایمان آدینه‌زاده، مدیر واحد مشتقه کارگزاری آگاه در خصوص مزیت‌های اوراق اختیار مبتنی بر آتی در گفت‌وگو با کالاخبر اظهار کرد: نخستین مزیت برجسته قراردادهای اختیار آتی، نقدشوندگی بالای آن است. دومین مزیت این نوع قراردادها این است که این قراردادها با همان دارایی پایه به صورت یکجا معامله می‌شوند. مزیت مهم دیگر اختیارهای آتی این است که مشتری در پلتفرم واحد بورس کالا می‌تواند به راحتی مدیریت ریسک اعمال کند.

مدیر واحد مشتقه کارگزاری آگاه با اشاره اینکه این نوع ابزارها در راستای مدیریت ریسک می‌تواند استراتژی‌های متنوعی را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد، تصریح کرد: با در اختیارداشتن ابزارهای متنوع و متعدد، سرمایه‌گذاران می‌تواند ریسک‌های موجود در بازار را هم مدیریت و هم کاهش دهند.

به گفته آدینه‌زاده با راه‌اندازی قراردادهای اختیار آتی، سرمایه‌گذاران در یک پلتفرم مشترک به مدیریت ریسک می‌پردازند و همین مسئله می‌تواند استراتژی‌های متنوع و متعددی را نیز در اختیار آنان قرار دهد.

وی با ارزیابی مثبت قراردادهای اختیار آتی زعفران که ورود سرمایه‌گذاران حرفه‌ای‌تر را تسهیل می‌کند، گفت: راه‌اندازی قرادادهای اختیار آتی صندوق‌های طلا با توجه به وضعیت بازار بنیادی طلا می‌تواند جذابیت بیش‌تری داشته باشد و درونمای مطلوبی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره اینکه ابزارهای متنوع مدیریت ریسک همچون اختیارهای آتی می‌تواند در تسهیل ورود سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، نظام‌مند شدن بازارهای مالی و تعمیق بازارهای مشتقه اثرگذار باشد، تاکید کرد: به دلیل نقدشوندگی بالای این نوع قراردادها و جذابیت آن‌ها، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از این رویکرد بورس کالا استقبال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها