• ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 81120
طلا

قیمت طلا در روز جمعه به‌دنبال کاهش ارزش دلار ۳ درصد افزایش یافت و به عقیده تحلیلگران اگر گزارش تورم آمریکا که در هفته پیش رو منتشر می‌شود خبر از کاهش نرخ تورم دهد، قیمت طلا می‌تواند به ۱۷۰۰ دلار برسد.

به گزارش کالاخبر به نقل از تسنیم، خبر افزایش نرخ بیکاری در آمریکا در ماه اکتبر احتمال آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بیشتر کرد و باعث کاهش ارزش دلار شد.

کارفرمایان آمریکایی کارگران بیشتری را در ماه اکتبر استخدام کردند اما افزایش نرخ بیکاری تا ۳.۷ درصد حاکی از بدتر شدن شرایط بازار کار در این کشور است.

درواقع گزارش بازار کار آمریکا مطابق خواست بازار نبوده و به‌همین دلیل باعث بالا رفتن ارزش طلا شده‌است.

قیمت هر اونس طلا دیروز با ۳.۲۱ درصد افزایش به ۱۶۸۱ دلار و ۸۷ سنت رسید.

ارزش دلار به‌دنبال انتشار اطلاعات اشتغال در آمریکا ۱.۶ درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرد.

بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر بالا برد، اما اعلام کرد این سیاست سخت‌گیرانه افزایش نرخ بهره که طی ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده به‌زودی آرام خواهد شد. سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو آمریکا در روز جمعه اشاره کردند بازهم نرخ بهره را در اجلاس بعدی بالا می‌برند اما میزان این افزایش کمتر خواهد بود.

از طلا همواره به‌عنوان یک پشتوانه در زمان تورم بالا یاد می‌شود اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری آن را افزایش داده و تمایل برای خرید طلا را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر گزارش تورم آمریکا که در هفته آینده منتشر می‌شود خبر از کاهش نرخ تورم دهد، قیمت طلا می‌تواند به ۱۷۰۰ دلار برسد.

قیمت نقره امروز با ۶.۹۷ درصد افزایش به ۲۰ دلار و ۷۸ سنت رسید و پلاتین با ۴.۴۸ درصد افزایش ۹۶۴ دلار و ۱۶ سنت معامله می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها