محمدرضا نجفی منش

رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو می‌گوید در چند هفته گذشته شاهد کاهش زیان انباشته در صنعت خودرو بوده‌ایم که این اتفاق تحت تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا هم بوده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو با اشاره به وضعیت تولید این صنعت گفت: براساس برآوردهای انجام شده، صنعت خودروسازی کشور در چند وقت گذشته تحت تاثیر وجود برخی از اتفاق‌ها با کاهش زیان همراه شده است.

وی اظهار کرد: افزایش میزان تولید و نیز صعود قیمت خودرو در بازار، زمینه‌ساز کاهش ضرر و زیان صنعت خودرو در کشور شده است.

نجفی‌منش خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته شاهد اتفاقات مثبت در بازار خودروهایی بودیم که در بورس کالا عرضه شدند اما باید هر چه زودتر اقدامی صورت گیرد که بستر لازم برای عرضه همه خودروها در بورس کالا فراهم شود.

رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو به وجود تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه تاکید کرد و گفت: این تفاوت قیمتی ایجاد شده در بازار کاملا مشهود است و موضوع تعجب‌آور این است خودروهایی که با تفاوت قیمتی زیادی همراه هستند با تقاضای بیشتری در بازار مواجه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خودروهایی که تفاوت قیمتی ندارند، تقاضای چندانی برای آنها وجود ندارد، این امر نشان می دهد که افراد این خودروها را برای مصرف نمی‌خواهند بلکه فقط به دنبال کسب سود از این صنعت هستند.

نجفی‌منش تاکید کرد: اکنون بخش کمی از خودرو در بورس کالا عرضه شده است، در حالی که اگر زمینه عرضه گسترده خودرو در بورس کالا ایجاد شود، می‌توان شاهد اثرگذاری مثبت این اتفاق در بازار باشیم.

رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو اظهار کرد: اتفاق دیگری که طی چند وقت گذشته در صنعت خودرو رُخ داد، این بود که دیگر خودروی ناقص به تولید نمی‌رسد، در گذشته به دلیل تولید خودروهای ناقص شاهد قفل شدن سرمایه‌های کلان در این صنعت بودیم.

وی به تصمیم‌های اتخاذ شده در راستای افزایش تولید و نیز سودآوری صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: اکنون اقدامی که در صنعت خودرو در دستور کار قرار گرفته است عرضه همه خودروها در بورس کالا است.

نجفی‌منش تاکید کرد: قیمت‌گذاری باید از طریق کارخانه انجام شود اما به دلیل همراه شدن تاثیر منفی افزایش قیمت‌ها در بازار، بهترین تصمیم عرضه خودرو در بورس و نیز کشف قیمت از طریق این بازار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها