گواهی سپرده

در بازار گواهی سپرده در هفته نخست آبان (منتهی به ۲۰ آبان) بیش از ۱۲ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش نزدیک ۶۴۵ میلیارد تومان دست به دست شد که از لحاظ حجم، افزایش ۲ درصدی را تجربه کرد. سکه از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از لحاظ حجم معاملات، برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۱۲ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۳۶۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش نزدیک ۶۴۵ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به هفته ماقبل (۱۳ آبان)، ۷۶۸ میلیارد تومان برای ۱۱ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۹۰۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۳ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش نزدیک ۵۳۲ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم ۸۲ درصدی در ارزش معاملات، جایگاه نخست و با سهم ۲۷ درصدی در حجم معاملات، رتبه دوم بازار گواهی سپرده کالایی را پس از سیمان از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ۶ میلیون و ۹۰۲ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۵ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۵۷ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

در هفته منتهی به ۲۰ آبان، یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۲۵۴ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم ۸ درصدی رتبه سوم را در ارزش معاملات به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات ۶۲۳ هزار و ۷۴۰ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۵۵ میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی توانست مقام دوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه، از آن خود کند. این دارایی پایه، سهم ۹ درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات بدست آورد.

معامله ۲۷ هزار و ۷۷۸ گواهی سپرده برنج به ارزش ۲.۱ میلیارد تومان، ۱۷۴ گواهی سپرده پسته به ارزش ۳۹ میلیون تومان و ۱۴ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش ۱.۵ میلیون تومان به صبت رسید.

۱۲ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد/ برترین‌ها در بازار گواهی سپرده

۱۲ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد/ برترین‌ها در بازار گواهی سپرده

۱۲ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد/ برترین‌ها در بازار گواهی سپرده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها