بورس کالا

در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین عناوین آن ها می توان به "هایما بدون زحمت فروخته شد"، "فروش بدون واسطه برنج کشاورزان در بورس کالا"، "مزیت های اختیار آتی برای سرمایه گذاران"، "بازار ضایعات شهرداری از مسیر بورس کالا شفاف می شود" و "فروش مسکن متری به بورس کالا می آید" اشاره کرد.

هایما بدون زحمت فروخته شد

در معاملات روز یکشنبه ۸ آبان در بازار فیزیکی (تالار خودرو) بورس کالا، ۲۵۰ دستگاه هایما S۷ مشکی و مشکی (سفارشی) در کم‌تر از یک ساعت فروخته شد. درصد رقابت برای هایما S۷ مشکی (سفارشی) ۱۱.۵ درصد و برای هایما S۷ مشکی ۹.۱۶ درصد بود.

هدف‌گذاری تامین مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی معاملات بورس کالا با اوراق گام

حمید آذرمند مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی گفت: در راستای متنوع سازی روش‌های تامین مالی غیر تورمی تولید و رفع مشکلات اعتباری بنگاه‌ها امسال حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از معاملات بورس کالا با ابزارهای اعتباری مانند اوراق گام تامین مالی می‌شود.
فروش بدون واسطه برنج کشاورزان در بورس کالا

جواد فلاح مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران گفت: با آغاز معاملات گواهی سپرده برنج در بورس کالا، کشاورزان می توانند محصول تولیدی خود را بدون واسطه و برای سراسر ایران عرضه کنند و تمامی مصرف کنندگان نیز امکان خرید برنج بر تابلوی بورس کالا را دارند.

فلاح افزود: تقریبا تمامی محصولات کشاورزی قابلیت عرضه در بورس را دارند اما نیازمند آن هستیم که انبار استاندارد داشته باشیم و در خراسان رضوی روی محصول زرشک و عناب برنامه ریزی شده تا معاملات گواهی سپرده کالایی آن ها راه اندازی شود.

به عقیده فلاح شفافیت سازوکار عرضه و تقاضا در معاملات برنج روی تابلوی بورس کالا می‌تواند به کشف قیمت منصفانه‌تر منجر شود. همچنین عرضه برنج در بورس کالا برای کشاورز این امکان را فراهم می‌کند که به صورت مستقیم و بدون واسطه برنج خود را در بازاری وسیع به فروش برساند.

۵ مزیت اصلی «اختیار آتی» برای سرمایه‌گذاران

رامین ابوالفضلی، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس گفت: اختیار آتی یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای مشتقه در ایران محسوب می‌شود که قرار است روی محصول زعفران راه‌اندازی شود و مزیت‌هایی همچون پوشش ریسک، اخذ موقعیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اهرمی کردن پرتفوی و همچنین تنوع‌سازی پرتفوی با مبالغ کم را دارد.

«اختیار آتی» پازل ابزارهای مشتقه بورس کالا را تکمیل می کند

بورس کالا با تنوع در ابزارهای مدیریت ریسک و ارایه خدمات مختلف برای سرمایه‌گذاران به دنبال عمق‌بخشی به بازارهای کالایی است. به اعتقاد محمدرضا اسلامی، مدیر کالایی کارگزاری سهم آشنا، این رویکرد جدید بورس کالا در راستای تکمیل سوپرمارکت خدمات ابزارهای مالی در بازارهای کالایی است و به نوعی می توان گفت، اختیار آتی، پازل ابزارهای مشتقه در بورس کالا را تکمیل می کند.

بهره گیری از تجربیات بورس کالا در بخش کشاورزی

اسماعیل یزدان‌پناه، مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران تاکید می‌کند، کشاورزان از فرصت بورس کالا به عنوان بستر شفاف برای فروش محصول‌هایشان بهره برند.

بازار ضایعات شهرداری از مسیر بورس کالا شفاف می شود

لطف‌اله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران می گوید: شهرداری تهران در نظر دارد برای نخستین بار ضایعات آهنی خود را در بستر بورس کالا به فروش برساند و به مرور سایر ضایعات شهرداری تهران که در مجموع رقم قابل توجهی است نیز در بورس کالا عرضه خواهیم کرد.

فروش مسکن متری به بورس کالا می‌آید

مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تلاش شده برای افرادی که سرمایه کمی هم دارند، شرایطی فراهم شود که بتوانند خانه‌دار شوند، گفت: از اواخر آبان سال جاری فروش متری مسکن آغاز می‌شود.

در بورس کالا رایگان یاد بگیریم

بورس کالای ایران برای علاقه‌مندان و فعالان بازارهای کالایی ۱۲ دوره آموزشی را آبان و آذر امسال برگزار می‌کند.

افتتاح نماد بورسی زعفران در بورس کالا

محمودرضا سالار مجری طرح تولید پیاز استاندارد هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام خبر افتتاح نماد بورسی زعفران شرکت کشاورزی مدبر کشت توس گفت: یکی از حلقه های اساسی در زنجیره ارزش زعفران موضوع آموزش است که در حوزه کاشت، داشت، برداشت، فرآوری و حتی بورس کالا در بخش زعفران انجام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها