• ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
  • کد خبر: 82493
آلومینیوم

قرارداد آلومینیوم بورس آتی شانگهای برای تحویل در ماه دسامبر سال جاری میلادی، با قیمت ۱۸ هزار و ۹۲۰ یوان در هر تن طی روز معاملاتی ۲۱ نوامبر آغاز شد و پایین‌ترین و بالاترین میزان هفتگی آن به ترتیب به حدود ۱۸ هزار و ۷۱۵ یوان در هر تن و ۱۹ هزار و ۲۱۰ یوان در هر تن رسید. قیمت این قراردادهای آتی آلومینیوم تا قبل از پایان روز معاملاتی ۱۸ نوامبر، به حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ یوان در هر تن رسیده بود که حدود ۴۴۵ یوان در هر تن یعنی ۲.۳۷ درصد افزایش را در این هفته نشان می‌دهد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فلزات‌ آنلاین، براساس اعلام موسسه «SMM»، قرارداد آتی آلومینیوم بورس فلزات لندن در روز معاملاتی ۲۱ ماه نوامبر با قیمت دو هزار و ۴۶۴ دلار در هر تن آغاز شد و پایین‌ترین و بالاترین سطح هفتگی آن به ترتیب به حدود دو هزار و ۳۶۱ دلار در هر تن و دو هزار و ۴۷۸ دلار در هر تن رسید.

در بخش کلان، شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده آمریکا هر دو در ماه اکتبر کاهش یافتند و انتظارات برای افزایش نرخ بهره ایالات متحده آمریکا را کاهش دادند. با این حال، آمارهای بهتر از حد انتظار فروش در خرده‌فروشی ایالات متحده آمریکا نشان داد که نرخ تورم ممکن است به حالت قبل بازگردد. میزان فروش خرده‌فروشی‌های ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر، ۱.۳ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت و در ماه سپتامبر به یک روند ثابت رسید که نشان از رشد نسبت به پیش‌بینی‌های یک درصدی قبلی داشت.

کشور چین سیاست‌های پیشگیرانه و کنترل بیماری ویروس کرونا در این کشور را بهبود بخشید و اقداماتی را جهت بهبود وضعیت بخش املاک خود انجام داد که منجر به افزایش تقاضا در بازار آلومینیوم شد. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و دو بخش دولتی دیگر چین، طرحی مبنی بر کاهش انتشارات گاز کربن دی‌اکسید و رسیدن به خالص انتشارات صفر در صنعت فلزات غیر آهنی را ارائه دادند که نگرانی‌هایی را در مورد عرضه آینده آلومینیومی ایجاد کرد که برق مورد نیاز آن از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود.

شرکت «Aba Aluminium» در روز ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد فعالیت در واحدهای ذوب خود را دوباره آغاز کند اما ممکن است فعالیت این واحد ذوب با ظرفیت کامل در فصل تابستان امکان‌پذیر نباشد. پس از معرفی سیاست‌های تشویقی دولت چین، انتظار می‌رود از سرگیری تولید آلومینیوم در استان گوانگژی سرعت بیشتری به خود بگیرد. استان هنان چین حدود ۸۰ هزار تن از ظرفیت تولید آلومینیوم خود را کاهش داده است و زمان از سرگیری واحدهای تولید آلومینیوم آن مشخص نیست اما به طور کلی می‌توان بیان کرد که وضعیت ظرفیت بهره‌برداری آلومینیوم داخلی چین تا حد زیادی پایدار است.

همچنین هزینه‌ واحدهای ذوب آلومینیوم به دلیل کاهش قیمت زغال‌سنگ و آلومینا کاهش یافت. در بخش‌های صنایع پایین‌دستی، برخی از شرکت‌های تولیدی ورق، تسمه و فویل‌های آلومینیومی، حجم تولید خود را به دلیل سفارش‌های ناکافی کاهش دادند. این در حالی است که نشانه‌هایی از کاهش حجم تولید در بخش‌های اکستروژن، سیم و کابل آلومینیومی نیز در فصل رکود مشاهده می‌شود. همچنین موجودی آلومینیوم انبار بازرگانان چین به دلیل کاهش حجم واردات از شمال غرب چین به پایین‌ترین حد خود رسید. علاوه‌براین، پریمیوم‌های بازار فیزیکی در شرق چین در میان عرضه محدود آلومینیوم افزایش یافت.

چشم‌انداز مثبت در مورد شاخص‌های اقتصاد کلان و کاهش موجودی انبار آلومینیوم ناشی از موانع حمل‌ونقل، باعث افزایش بیشتر قیمت آلومینیوم در کوتاه‌مدت خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که در دوره میان‌مدت و بلندمدت، بر موجودی انبار آلومینیوم در چین افزوده شود زیرا که محموله‌های تاخیری از شمال غرب چین به مقدار زیاد وارد می‌شوند. این در حالی است که میزان مصرف به اندازه حجم وارداتی افزایش نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد قیمت آلومینیوم بورس آتی شانگهای و آلومینیوم بورس فلزات لندن در تاریخ ۲۸ نوامبر به ترتیب بین ۱۸ هزار و ۴۰۰ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ یوان در هر تن و دو هزار و ۲۵۰ تا دو هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن نوسان خواهد داشت. عرضه‌کنندگان اصلی بازار، همچنین باید نسبت به خطر قیمت‌های بالای آلومینیوم و تاثیرگذاری آن بر کاهش میزان مصرف در صنایع پایین‌دستی و میزان موجودی انبار آلومینیوم آگاهی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها