خطیبی

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در جریان مجمع فوق العاده این شرکت با بیان اینکه با جدیت پیگیر عرضه خودرو در بورس کالا هستیم گفت: مسیر عرضه در بورس به عنوان بهترین راهکار باید ادامه پیدا کند.

به گزارش کالاخبر ، مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در جریان مجمع فوق العاده در واکنش به مصوبه جدید شورای رقابت اعلام کرد: مقرر شده با هماهنگی مدیران سایپا و گروه بهمن و... با شورای رقابت نامه نگاری حقوقی انجام شود.

وی افزود: اعتقاد دارم بازار خودرو و صنعت خودرو ایران با توجه به تعداد بازیگران و حجم ریالی که در اختیار خودروسازانی غیر از ایران خودرو و سایپا قرار دارد انحصار کامل که هیچ، انحصار چند جانبه نیز نبوده و با ارفاق، رقابت انحصاری است.

مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: جامعه دانشگاهی باید به این موضوع و اعلام انحصاری بودن صنعت خودرو ورود کند.

وی ادامه داد: یک چهارم جمعیت ایران از طریق بورس و سهام عدالت، سهامدار ایران خودرو و سایپا هستند و به راحتی می توان اثبات کرد که طی سالیان اخیر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان به واسطه قیمت گذاری دستوری از جیب سهامداران این دو خودروساز خارج شده است و باید ثابت کرد که این منافع به چه کسانی رسیده است؟ البته علاوه بر سهامداران ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منافع دولت نیز از بین رفته است.

وی به تماس تلفنی با مجید عشقی رییس سازمان بورس اشاره کرد و گفت: به عنوان مدیرعامل ایران خودرو تمایل دارم که مسیر عرضه در بورس ادامه پیدا کند و مقرر شد تا منتظر نتیجه جلسه شورای عالی بورس که فردا برگزار می شود باشیم و به صورت همزمان اقدام جمعی را دنبال کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: موضوع قیمت گذاری تکلیفی یک بار برای همیشه باید حل و فصل شود و به سهامداران این اطمینان خاطر را می دهم که از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

وی با بیان اینکه که عرضه خودرو در بورس بعد از چند سال انجام شد، گفت: ۴ ماه شخصا به دنبال اخذ مجوز از وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس بودم و زمانی که روی روال افتاده بودیم با دستورالعمل جدید شورای رقابت مواجه شدیم اما اکنون هم ناامید نیستیم و کار را با جدیت پیگیری می کنیم تا عرضه در بورس به عنوان بهترین راه حل ادامه پیدا کند.

خطیبی با بیان اینکه در زمان عرضه خودرو هایما در بورس کالا، قیمت بازار آزاد این خودرو در همان روز عرضه از ۹۷۰ به ۹۱۰ میلیون تومان رسید گفت: بورس در کاهش قیمت خودرو در بازار موفق عمل کرد و کارکرد خوبی را از خود نشان داد تا اینکه با افزایش بیش از ۳۰ درصدی نرخ ارز و بحران ارزی رو به رو شدیم.

وی تصریح کرد: با افزایش قیمت خودرو در بازار، برخی استدلال کردند که بورس باعث افزایش قیمت خودرو شد که کاملا غیرکارشناسی بود؛ سوال این است آیا خودرو پارس هم در بورس عرضه شده که قیمتش افزایش پیدا کرد؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها