• ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
  • کد خبر: 84010
طلا

قیمت طلا در روز چهارشنبه در حدود بالاترین رقم طی ۶ هفته گذشته ثابت مانده است. بازارها در آستانه انتشار جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا محتاطانه عمل می‌کنند و اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا بیش‌از پیش ارزش دلار را بالا برده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از تسنیم، طلا طی یک هفته گذشته در بحبوحه‌ نگرانی نسبت‌به سیاست‌های سختگیرانه‌تر فدرال رزرو آمریکا مخصوصاً پس‌از گزارش تورم بالاتر از حد انتظار در ماه ژانویه در محدوده کوچکی معامله می‌شود. تورم بالا و نشانه‌های مقاومت اقتصاد آمریکا دلیل کافی به فدرال رزرو برای ادامه روند افزایش نرخ بهره می‌دهد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکاست که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود. فدرال رزرو بیش‌از همه به این شاخص برای سیاست‌گذاری خود اهمیت می‌دهد که انتظار می‌رود در ژانویه در سطح نسبتاً بالایی قرار گرفته باشد.

بالا رفتن نرخ بهره به ضرر سرمایه‌های غیر سودده مثل طلا و سایر فلزات گرانبهاست، چون ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا را هم افزایش داده و هزینه نگه‌داری طلا را بالا می‌برد.

اما نگرانی درمورد کند شدن رشد اقتصاد آمریکا همچنان ادامه دارد، مخصوصاً با توجه به این‌که بازار مسکن در این کشور تحت فشار قرار گرفته است.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۹۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۲ درصد کاهش ۹۴۵ دلار و ۷۷ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها