شیل

شرکت پتروشیمی اینئوس برای نخستین بار وارد صنعت تولید نفت و گاز شیل می‌شود.

به گزارش کالاخبر به نقل از نیپنا، شرکت پتروشیمی اینئوس از یک قرارداد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری با شرکت چساپیک انرژی آمریکا و خرید بخشی از دارایی‌های این شرکت آمریکایی در جنوب تگزاس با هدف ورود به صنایع تولید نفت و گاز شیل خبر داد و قرارداد ۱.۴ میلیارد دلاری Chesapeake شیل آمریکا را انجام خواهد داد.

این قرارداد دسترسی شرکت پتروشیمی اینئوس به گاز طبیعی را که کلید اصلی تجارت این شرکت است فراهم می‌کند، این در حالی است که اکنون بازارهای گاز جهان در پی تشدید تنش‌های بین روسیه و اوکراین با اختلال‌های فراوانی روبه‌روست.

برایان گیلواری، مدیرعامل اینئوس انرژی در بیانیه‌ای گفت: در دو دهه گذشته، تولید نفت و گاز خشکی ایالات متحده امنیت عرضه را برای بازار جهانی و مزیت رقابتی برای صنعت ایالات متحده فراهم کرده است.

وی افزود: ما معتقدیم که خرید این دارایی‌ها به ما کمک می کند تا بتوانیم به‌راحتی به مشتریان داخلی و خارجی خود خدمات مطلوب ارائه دهیم زیرا ما همچنان به موقعیت کسب و کار خود برای پاسخگویی به انتقال انرژی ادامه می دهیم.

این معامله شامل تأسیساتی مساحتی حدود ۱۷۲۰۰۰ هکتار با میانگین تولید روزانه حدود ۳۶ هزار بشکه نفت خام و گاز طبیعی معادل نفت است، بر اساس این قرارداد شرکت چساپیک انرژی به‌طور کامل از حوضه شیل ایگل فورد خارج می‌شود.

چساپیک انرژی، تولیدکننده انرژی مستقر در اوکلاهما سیتی زیر فشار شرکت سرمایه‌گذار کمیرج انرژی منجمنت Kimmeridge Energy Management برای تغییر به سمت تولید گاز طبیعی، پیش‌تر موافقت کرده بود بخشی از تأسیسات خود را در ژانویه به ارزش ۱.۴۳ میلیارد دلار به شرکت وایلد فایر انرژی Wildfire Energy بفروشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها