نفت

تحلیلگران ریستاد انرژی انتظار دارند تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر به ۸٫۶۸ میلیون بشکه در روز برسد که بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰ یعنی اوایل همه گیری کرونا خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، مؤسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی اعلام کرد بالا رفتن قیمت نفت و گاز طبیعی باعث تشویق افزایش تولید در میادین نفتی آمریکا شده و تولید نفت این کشور احتمالاً به زودی به سطح قبل‌از بحران کرونا می‌رسد.

تحلیلگران در این مؤسسه تحقیقاتی انتظار دارند تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر به ۸٫۶۸ میلیون بشکه در روز برسد که بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. در این‌بین، تولید گاز آمریکا هم به بالاترین رقم طی ۶ سال گذشته خواهد رسید.

انتظار می‌رود تولید نفت خام در حوزه پرمین آمریکا در ماه جاری میلادی به ۵٫۰۴۳ میلیون بشکه در روز برسد. این مقدار بالاترین رقم از ۲۰۱۵ را نشان می‌دهد.

بازگشایی اقتصادهای دنیا از قرنطینه‌های کرونایی و محدودیت تولید اوپک و متحدانش علی‌رغم درخواست جو بایدن برای افزایش صادرات این گروه، باعث شده قیمت نفت آمریکا ۶۷ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش یابد.

قیمت گاز هم در بحبوحه تقاضای بالای داخلی و خارجی و بحران انرژی در اروپا و آسیا که به بازارهای جهانی راه‌یافته، ۹۰ درصد در همین دوره افزایش یافته‌است.

تولید نفت شیل آمریکا هنوز به سطح سال ۲۰۱۹ نرسیده و روند افزایش فعلی تولید احتمالاً به‌خاطر تورم بالا و کمبود نیروی کار کند خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها