گواهی سپرده کالایی

بازار گواهی سپرده در فروردین ۱۴۰۲ انعقاد نزدیک ۷۰ میلیون گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۲.۹ همت را ثبت کرد که به لحاظ ارزش رشد ۲۱۵ درصدی را نسبت به فروردین ۱۴۰۱ شاهد بود.

به گزارش کالاخبر ، حجم معاملات ماهانه بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در فروردین امسال به ۶۹ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۹۸۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بر پایه دارایی های تمام سکه طلا، زعفران، شیشه، سیمان، برنج، زیره سبز و شمش طلا به ارزش نزدیک ۲ هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان رسید.

در معاملات ماهانه، عنوان برتر معاملات به لحاظ حجم به سیمان و به لحاظ ارزش به زعفران تعلق گرفت. به عبارت دیگر، ۳۲ میلیون و ۳۳۵ هزار گواهی سپرده سیمان در حالی منعقد شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش نزدیک ۳۰.۲ میلیارد تومان به لحاظ حجم صدرنشین شد.

بعد از سیمان، زعفران به لحاظ حجمی با جا به جایی ۳۰ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۲۸۲ گواهی سپرده در جایگاه دوم قرار گرفت و ارزش معاملات این دارایی به هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان نزدیک شد. این دارایی به لحاظ حجم دوم شد اما از نظر ارزش در جایگاه اول ایستاد.

در فروردین امسال همچنین ۳ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش بیش از هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و دارایی پایه مذکور در نخستین ماه از سال جاری از نظر حجم رتبه سوم و از نظر ارزش رتبه دوم معاملات را کسب کند.

ارزش معامله ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۷۲۳ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۲۸۳ میلیارد تومان فراتر رفت. این دارایی از نظر ارزش معاملات جایگاه سوم را پس از زعفران و سکه به خود اختصاص داد.

در این ماه همچنین دارایی تازه وارد بازار مالی یعنی شمش طلا شاهد ثبت معامله ۶۱۵ هزار و ۳۱۷ گواهی به ارزش نزدیک ۲۰۹ میلیارد تومان بود. این دارایی از نظر حجم در جایگاه چهارم ایستاده است.

در ماه مورد بررسی در نماد معاملاتی برنج نیز ۶۳ هزار و ۲۹۶ گواهی سپرده میان معامله گران منعقد شد و ارزش بیش از ۴.۹ میلیارد تومان را در پی داشت.

در نماد معاملات زیره سبز نیز در مجموع هزار و ۲۶۶ ورقه بهادار مبتنی بر کالا منعقد شد و ارزش بیش از ۲۶۹ میلیون تومان را رقم زد.

۷۰ میلیون گواهی سپرده کالا در بورس کالا دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها