گواهی سپرده+انبار

بازار گواهی سپرده در تیر امسال، انعقاد بیش از ۳۳.۷ میلیون گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۱.۹ همت را ثبت کرد.

به گزارش کالاخبر ، حجم معاملات ماهانه بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در تیر امسال به ۳۳ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۳۷۲ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بر پایه دارایی های تمام سکه طلا، شمش طلا، زعفران، شیشه و سیمان به ارزش بیش از یک هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان رسید.

در معاملات ماهانه، عنوان برتر معاملات به لحاظ حجم به سیمان و به لحاظ ارزش به تمام سکه طلا تعلق گرفت. به عبارت دیگر، ۱۹ میلیون و ۸۷۰ هزار گواهی سپرده سیمان در حالی منعقد شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۲۰.۹ میلیارد تومان به لحاظ حجم صدرنشین شد.

بعد از سیمان، زعفران به لحاظ حجمی با جابه‌جایی ۷ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۰۷ گواهی سپرده در جایگاه دوم قرار گرفت و ارزش معاملات این دارایی از ۳۰۶ میلیارد تومان عبور کرد. این دارایی به لحاظ حجم دوم شد اما از نظر ارزش بعد از تمام سکه و شمش طلا در جایگاه سوم ایستاد.

در تیر امسال همچنین ۳ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان معامله شد و دارایی پایه مذکور در چهارمین ماه از سال جاری از نظر حجم رتبه سوم و از نظر ارزش رتبه نخست معاملات را کسب کند.

ارزش معامله یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۲۹ گواهی سپرده شیشه نیز از عدد ۱۸۹ میلیارد تومان فراتر رفت. این دارایی از نظر ارزش معاملات جایگاه چهارم را پس از سکه، شمش طلا و زعفران به خود اختصاص داد.

در این ماه همچنین دارایی تازه وارد بازار مالی یعنی شمش طلا شاهد ثبت معامله یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۳۶ گواهی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بود. این دارایی از نظر حجم در جایگاه چهارم ایستاد.

ارزش بازار گواهی سپرده کالایی ۱.۹ همت شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها