گواهی سپرده

بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته چهارم خرداد ۱۴۰۲ میزبان معامله بیش از ۱۴.۴ میلیون ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش نزدیک ۷.۷میلیارد تومان بود که به لحاظ حجم رشد ۴۴ درصدی و از نظر ارزش رشد ۱۱۳ درصدی داشت. تمام سکه طلا از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از نظر حجم معاملات برتر از سایر دارایی ها، در جایگاه نخست ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۱۴ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۱۱ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۷۰۶ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد.

در هفته منتهی به ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۴۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان منعقد شد که این دارایی پایه، با سهم ۱۱ درصدی در حجم و ۶۴ درصدی در ارزش، جایگاه دوم را در حجم و نخست را در ارزش به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۴۷۶ هزار و ۵۰۰ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش نزدیک ۱۴۹میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر شمش طلا با کسب سهم ۳ درصدی در حجم معاملات در جایگاه چهارم بعد از سیمان، تمام سکه طلا و زعفران ایستاد، در حالی که این دارایی با کسب سهم ۲۱ درصدی از ارزش معاملات بعد از تمام سکه، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

سیمان با ثبت معامله ۱۰ میلیون و ۹۵۴ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۱۰.۴ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۷۶ درصد بود که از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

ارزش معاملات ۹۶۰ هزار و ۳۱۰ گواهی سپرده زعفران بیش از ۳۶ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات ۴۱۳ هزار و ۱۴۴ گواهی سپرده شیشه نیز بیش از ۵۳.۸ میلیارد تومان شد. زعفران از نظر حجم با سهم ۷ درصدی در جایگاه سوم و از نظر ارزش با سهم ۵ درصدی در رتبه چهارم ایستاد، درحالی که شیشه به لحاظ حجم با سهم حدود ۳ درصدی بعد از سیمان، سکه طلا، زعفران و شمش طلا در جایگاه پنجم قرار گرفت و از نظر ارزش با کسب سهم ۸ درصدی سوم شد.

در هفته ای که گذشت، معامله ۳۸ هزار و ۹۵۴ گواهی سپرده برنج به ارزش نزدیک ۲.۳ میلیون تومان در بازار مالی بورس کالا نیز به ثبت رسید. همچنین ۳ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش نزدیک ۷۵۳ هزار تومان منعقد شد.

۱۴.۴ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

۱۴.۴ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

۱۴.۴ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها